۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۳۲۴۸۸۵
استاد حوزه علمیه رفسنجان:

مسؤولان انقلابی بودن خود را با عمل و اقدام به مردم نشان دهند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه رفسنجان با اشاره به این که مسؤولان انقلابی‌بودن خود را با عمل و اقدام به مردم نشان دهند، گفت: مسؤولان زمانی می‌توانند انقلابی بودن خود را به مردم نشان دهند که علاوه بر این که اختلافات خود را کم کنند، باید به فکر مردم باشند.
«من انقلابي‌ام»

حجت الاسلام وحید پورطاهری، استاد حوزه علمیه رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: مهم ترین وظیفه مردم در حال حاظر نگهداری از انقلاب اسلامی بوده تا آن را به دشمن نفروشند.

 

وی افزود: امام خمینی(ره) اولین فردی بود که انقلاب را در کشور ایران برپا کرد و از تمام مردم خواسته که این انقلاب اسلامی را علاوه بر این که حفظ کنند آن را به دشمن ندهند که دشمن سوء استفاده می کند.

 

حجت الاسلام پورطاهری با بیان این که دشمن می خواهد، انقلاب اسلامی ایران را از مردم بگیرد، اظهار داشت: یکی از نقشه های دشمن برای مردم ایران این است که مردم انقلاب اسلامی را فراموش کنند.

 

وی ابراز داشت: تا زمانی که انقلاب اسلامی پا برجا است کسی حق بد نگاه کردن به ایران را ندارد چون این مردم هستند که انقلاب را پذیرفته و از آن دفاع می کنند.

 

استاد حوزه علمیه رفسنجان با اشاره به این که مردم، اسلام را نادیده گرفته اند، یادآور شد: اگر مردم جمهوری اسلامی، پایبند به اسلام نباشند، دیگر بعضی از کشور ها امیدی به اسلام ندارند.

 

وی ادامه داد: مردم معیار خودشان را در هر کاری اسلام بدانند زیرا اگر هدف تمام مردم سربلندی اسلام باشد در این صورت کشوری مفید و آخرتی خوب برای خود به رقم گذاشته اند.

 

کارشناس مسائل دینی با توجه به این که پیامبر(ص) فرمود دو گروه در دنیا کمر من را شکستند، خاطرنشان کرد: افراد جاهل که کاری به کشور ندارند و نسبت به مسائل کشور بی اعتنا هستند این افراد به اسلام ضربه می زنند.

 

وی افزود: کسی که در دنیا عالم به کاره بوده ولی برخلاف آن عمل می کند یکی دیگر از گروه هایی بوده که به اسلام ضربه وارد می کند، همچون کسی که حلال و حرام را می شناسد ولی بر خلاف آن عمل می کند.

 

حجت الاسلام پورطاهری با تأکید بر این که روحانیان با خودسازی می توانند مردم را به دین مبین اسلام دعوت کنند، اظهار داشت: روحانیان بدانند که زمانی می توانند مردم را به دین اسلام دعوت کنند و حرف خود را به دل مردم بنشانند که خود دارای خودسازی و عمل باشند و ظاهر و باطن آن ها یکی باشد.

 

وی تأکید کرد: انقلاب اگر در جامعه فراموش یا از بین برود دیگر ارزش ها فراموش و دشمن بر کشور غلبه پیدا می کند و مردم باید از این کار با بصیرت دوری کنند تا دشمن را وارد کشور و فکر خود نیاورند.

 

استاد حوزه علمیه رفسنجان با اشاره به این که روحانیان می توانند سطح فکری جامعه را بالا ببرند، ابراز داشت: اگر هدف در دنیا خدا باشد و همه به سمت کمال حرکت کنند و با هم اختلاف نداشته باشند می توانند انقلاب خوبی را برای خود داشته باشند.

 

مسؤولان نسبت به تکلیف خود بی اهمیت نباشند
وی بیان داشت: مسؤولان نسبت به تکلیف خود بی اهمیت نباشند و اگر وعده ای را به مردم می دهند تا آخر پای وعده خود باشند و فراموش نکنند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که مسؤولان انقلابی بودن خودشان را با عمل و اقدام به مردم نشان دهند، خاطر نشان کرد: انقلابی بودن باید یکی از رکن های اساس مسؤولان باشد و انقلابی بودن خود را فراموش نکنند.

 

وی ابراز داشت: مسؤولان زمانی می توانند انقلابی بودن خود را به مردم نشان دهند که علاوه بر این که اختلافات خود را کم کنند، باید به فکر مردم باشند.

 

حجت‌الاسلام پورطاهری در پایان گفت: مسؤولان بدانند که اگر بین ملت و دولت فاصله و اختلافی نباشد می توانند کشوری خوب برای مردم بر قرار کنند./9707/302/ب2

ارسال نظرات