۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۳۲۴۸۳۲
آیت‌الله نجم الدین طبسی:

افرادی که در حوزه دم از ارتباط با استعمار گران می زنند همواره مطرود هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم گفت: آگاهی و بصیرت همواره در حوزه‌های علمیه وجود داشته و هم‌اکنون نیز وجود دارد اما مراد از هشدار و فرمایشات رهبر معظم انقلاب، تلاش بر حفظ بصیرت و روحیه استکبار ستیزی در حوزه علمیه و افزودن آن است.
آيت الله نجم الدين طبسي

آیت‌الله نجم الدین طبسی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره لزوم تقویت روحیه و تفکر انقلابی در حوزه های علمیه، اظهار داشت: امام صادق(ع) در بیانی می‌فرمایند «کسی که به زمان خودش آگاه باشد، مورد هجمه ناگهانی قرار نمی‌گیرد».

 

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم بیان کرد: علامه مجلسی در بیان فرمایش امام صادق(ع) می‌فرماید که اگر کسی اهل زمانش را بشناسد و بین حق و باطل و نیز عالم و جاهل تمییز دهد، همواره تابع حق خواهد بود و مبطلین را رها می‌کند و هرگز امور بر او مشتبه نمی‌شود حتی اگر اهل باطل زیاد و اهل حق کم باشند و غلبه و حاکمیت با باطل باشد.

 

وی ادامه داد: اساس حوزه‌های علمیه از قدیم تا امروز مستقل بودند و امور را به دست مرجعیت و ولی فقیه سپرده‌اند؛ این خود نشانی بر زمان شناسی، جامعه شناسی و معرفت حوزه‌های علمیه است و رمز حفظ حوزه‌های علمیه تا به امروز، استقلال آن است.

 

آیت‌الله طبسی ابراز کرد: از ابتدای تأسیس حوزه‌های علمیه این منش در آنان وجود داشت که مراقب نفوذ دشمنان و سلطه گران بر تفکرات و تصمیمات حوزوی بودند؛ سید مرتضی در زمان حاکمیت بنی عباس هیچ گونه وابستگی مالی به حاکمیت داشت چراکه می‌دانست وابستگی مالی، هجوم فرهنگی را می‌آفریند.

 

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد:‌ امروز هم رهبر معظم انقلاب با تمام وجود تلاش می‌کند تا دست دشمنان و استعمارگران را از کل جهان اسلام کوتاه کند و ریشه آنان را بخشکاند و همچنین حضرت آیت‌الله سیستانی در عراق ریشه استعمار را با تشکیل بسیج خشکاند؛ این عملکرد، بصیرت و معرفت و آگاهی به زمان است.

 

وی یادآور شد: حوزه علمیه باید حق را از باطل بشناسد و از باطل رویگردان باشد؛ کسی نیست که نداند آمریکا شیطان بزرگ و ام الفساد قرن است به طوری که تمام جنگ‌های منطقه‌ای و جهانی زیر سر آمریکا است.

 

آیت‌الله طبسی تأکید کرد: آمریکا شر و فساد مطلق است و هر روز در بلاد اسلامی آتشی بپا می‌کند و کشور خودش به حسب ظاهر، کشور امنی است؛ اما به مردم کشور خودش هم رحم نمی‌کند همان‌طور که سرخ پوستان آمریکا از هیچ آرامش و آسایشی در کشورشان برخوردار نیستند.

 

وی گفت: بنابراین حوزه‌های علمیه همیشه باید هوشیار باشند و مصادیق ظلم و ظالمین و مصادیق باطل و مبطلین را همیشه شناخته و باید بشناسند و در برابر نفوذ آنان به هر قیمتی که شود، واکنش نشان می‌دهند چون آیات قرآن کریم در مذمت ظالمین را همواره مدنظر دارند.

 

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم تصریح کرد:‌ حوزه‌های علمیه و مقدس ما، همواره مراجع، اساتید و طلاب هوشیار بوده و هستند و می‌دانند که گاهی دشمن سفره صلح و مذاکره پهن می‌کند تا چیزی که از جنگ نتوانست بگیرد، از طریق صلح و لبخند اخذ کند.

 

وی تأکید کرد:‌ در حوزه‌های علمیه کسانی که دم از ارتباط ظلم و ظالمین و ارتباط با استعمارگران و کنار آمدن با اینان می‌زنند، همیشه مطرود هستند.

 

آیت‌الله طبسی عنوان کرد: آگاهی و بصیرت همواره در حوزه‌های علمیه وجود داشته و هم‌اکنون نیز وجود دارد اما مراد از هشدار و فرمایشات رهبر معظم انقلاب، تلاش بر حفظ بصیرت و روحیه استکبار ستیزی در حوزه علمیه و افزودن آن است./997/ت302/ج

ارسال نظرات