۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۳۲۴۸۳۰
عضو هیأت معارف جنگ ارتش جمهوری اسلامی ایران:

فرهنگ ایثار و شهادت، سرمایه نرم نظام است/ شهید صیاد شیرازی نمونه بارز ولایتمداری و اخلاق

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت معارف جنگ ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان این که شهدا با اخلاص و روحیه ایثارگری، سرمایه وجودی خود را در راه خدا هدیه کردند، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت، سرمایه نرم نظام است که به برکت خون پاک شهدا و پیروی از مکتب عاشورایی حاصل شده است.
امير سرتيپ علي دربندي عضو هيات معارف جنگ ارتش جمهوري اسلامي ايران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، امیر سرتیپ علی دربندی، عضو هیأت معارف جنگ ارتش جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز چهارشنبه در مراسم یادواره شهید امیر سپهبد علی صیاد شیرازی، یکهزار و 400 شهید ارتش استان مرکزی و سه شهید مدافع حرم شهرستان اراک در مسجد الزهرا(س) اراک بیان کرد: شهدا غیور در دوران هشت سال دفاع مقدس با روحیه ای خاص و جانانه در برابر دشمنان ایستادگی کردند و سبب عزت و سربلندی ایران اسلامی شدند.

 

نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی

عضو هیأت معارف جنگ ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان این که نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی بسیار مهم و ارزشمند است، گفت: امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همه و همه باید ادامه دهنده راه و افکار شهدای والامقام باشند.

 

دربندی با بیان این که  شهدا با اخلاص و روحیه ایثارگری، سرمایه وجودی خود را در راه خدا هدیه کردند، اظهار داشت: فرهنگ ایثار و شهادت، سرمایه نرم نظام است که به برکت خون پاک شهدا و پیروی از مکتب عاشورایی حاصل شده است.

 

شهدا در دوران دفاع مقدس به ما درس اخلاق دادند

عضو هیأت معارف جنگ ارتش جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: شهدا در دوران دفاع مقدس به ما درس اخلاق دادند و در طول 3 هزار روز جنگ رزمندگان در کنار هم از اقوام و مذاهب مختلف در عین اخلاق، ادب و به دور از هرگونه مشکلی به دفاع از اسلام و انقلاب و میهن پرداختند.

 

دربندی با اشاره به این که رزمندگان اسلام با الگوگیری از ارزش‌های والای دین مبین اسلام هیچگاه با اسرای عراقی بدرفتاری نمی‌کردند، گفت: رژیم بعثی عراق با اسرای ایرانی بدرفتاری می کرد و این در حالی بود که بسیاری از ایرانیان دربند را تا حد شهادت شکنجه می کردند.

 

عضو هیأت معارف جنگ ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی با الگوگیری از پیشوای شیعیان امام علی(ع) و با سفارش های امام راحل همواره با اسرای عراقی با نرمش برخورد می کردند و نظیر این برخوردها این است که امروز آمریکا ایران را ناقض حقوق بشر معرفی کرده و مدال صلح منطقه را به عربستان سعودی اعطاء می کند.

 

دفاع از کیان و ارزش های انقلاب اسلامی

دربندی در ادامه سخنان خود شهید امیر سپهبد صیاد شیرازی را نمونه بارز ولایتمداری و اخلاق معرفی کرد و گفت: این شهید والامقام یکی از دلیرمردان و رزمندگان شجاعی بود که با پیروی از خط امام خمینی(ره) و رهبری، الگویی شایسته و وارسته قلمداد می شود که در راه دفاع از کیان و ارزش های انقلاب اسلامی از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرد و در نهایت نیز به فیض عظیم شهادت نائل شد.

 

عضو هیأت معارف جنگ ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه با بیان این که تداوم فرهنگ ایثار و جهاد از ضرورت های مهم جامعه است، گفت: ایثار شهدا در هشت سال دفاع مقدس امروز سبب شده است تا قدرت‌های بزرگ در مقابل عظمت ایران اسلامی سر فرود آورند./842/202/ب2

ارسال نظرات