۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۳۲۴۶۷۰
امام جمعه قزوین:

انقلابی بودن حوزه علمیه مورد توجه طلاب و مسؤولان قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: موضوع انقلابی بودن حوزه علمیه که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده باید به عنوان یک مسأله مهم مورد توجه طلاب، اساتید و مدیران مدارس حوزه‌های علمیه قرار گیرد.
عابديني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین عصر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه صالحیه با اشاره به حضور موثر طلاب در کلاس‌های درس گفت: شما طلاب این مدرسه باید افزون بر تقوا و تهذیب نفس به انس با قرآن توجه جدی داشته باشید و تلاش کنید که خود را همیشه معطر و پاک سازید و قلب خود را از هر گونه آلودگی و صفات ناپسند دور کنید.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین انس با قرآن از سوی طلاب حوزه علمیه را تاثیرگذار دانست و افزود: قرآن و اهل بیت هیچ‌گاه جدانشدنی نبوده و باید بدانیم که قرآن همه سرمایه زندگی ما محسوب شده است.

 

انس با قرآن تضمین کننده سعادت دنیا و آخرت است

وی در ادامه اضافه کرد: طلاب حوزه‌های علمیه باید به این نکته توجه کنند که همنشینی و انس با قرآن می‌تواند سعادت دنیایی و آخرتی ما را تضمین کند از این رو ما نباید نسبت به این موضوع غافل شویم.

 

امام جمعه قزوین ضمن تاکید بر فراگیری دروس از سوی طلاب خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم مطالب درسی را حفظ کنیم چیزی عاید ما نخواهد شد و طلبه‌ای موفق خواهد بود که بتواند دروس را به خوبی بفهمد و از همه مهمتر اینکه به آن عمل کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به بهره‌گیری از فرصت‌ها و قدر دانستن امکانات این مدرسه ابراز کرد: شما طلاب حوزه علمیه تلاش و همت داشته باشید که بتوانید از این فرصت‌ها به خوبی استفاده کنید و از این امکانات که در این مدرسه وجود دارد به بهترین نحو امانتداری کرده و به خوبی آنها را حفظ کنید.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به احیای موقوفات حوزه علمیه در قزوین خاطرنشان کرد: حوزه علمیه قزوین دارای موقوفاتی است که بخشی از آنها احیا شده و بخشی از آنها نیز از سوی اداره کل اوقاف استان و مدیریت حوزه علمیه در حال پیگیری بوده که امیدواریم این موقوفات نیز احیا و در مسیر حوزه علمیه استان مصرف شود.

 

انقلابی بودن حوزه علمیه یکی از مسائل مهم مورد توجه طلاب است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با فضلا و طلاب حوزه‌های علمیه و توجه جدی ایشان به انقلابی بودن حوزه علمیه تصریح کرد: مطالبات مقام معظم رهبری در رابطه با حوزه های علمیه همیشه راهگشا بوده و نه تنها برای حوزه علمیه بلکه برای ملت ایران همیشه مفید فایده بوده است.

 

امام جمعه قزوین در پایان گفت: موضوع انقلابی بودن حوزه علمیه که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده باید به عنوان یک مسأله مهم مورد توجه طلاب، اساتید و مدیران مدارس حوزه‌های علمیه قرار گیرد./873/203/ب1

ارسال نظرات