۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۳۲۴۶۳۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

مقاوم‌سازی مسکن‌های روستایی اولویت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باشد

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: باید استحکام‌بخشی و مقاوم‌سازی مسکن‌های روستایی، رویکرد و اولویت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باشد تا دغدغه مردم در زندگی کمتر شود.
حجت الاسلام يعقوبي - ديدار با مديرکل بنياد مسکن خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با مدیرکل و کارکنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان که به مناسبت دهه بزرگداشت حساب 100 امام (ره) برگزار شد، با قدردانی از فعالیت‌های این نهاد در روستاهای استان، اظهار کرد: برکات این حساب و اقدامات انجام شده از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاهای استان کاملاً مشهود است.

 

وی افزود: در سال جدید که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام‌گذاری شده، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز می‌بایست نقش خود را در راستای تحقق این شعار به خوبی ایفا کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: این نهاد باید در سال جدید در پی راه‌های تازه‌ای برای اجرایی کردن طرح‌های مختلف در روستاها باشد تا روستانشینان بیش از گذشته از خدمات انقلاب و نظام اسلامی بهره ببرند.

 

وی ادامه داد: باید در سال جدید نهاد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به دنبال عملیاتی کردن بهترین راه‌ها برای کمک به مردم روستاها و مقاوم‌سازی و استحکام‌بخشی به منازل آن‌ها باشد تا اطمینان خاطر آن‌ها افزایش یافته و دغدغه کمتری در زندگی داشته باشند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در ادامه بر فرهنگ‌سازی و فضاسازی بیشتر درباره حساب 100 امام (ره) تأکید کرد و گفت: این حساب پایه و زیربنای معنوی و برکت کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بوده و در صورت فرهنگ‌سازی و فضاسازی بیشتر در مورد آن، از سوی مردم به خوبی استقبال می‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر برجسته شدن فعالیت‌های حساب 100 امام (ره) در جامعه، افزود: لازم است به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که برکات این حساب در اذهان مردم باقی بماند.

 

وی با بیان اینکه اقدامات فرهنگی و تبلیغاتی و فضاسازی درباره حساب 100 امام (ره) اندک است، تصریح کرد: لازم است در این زمینه بودجه‌ای مصوب شده و کارهای هنری و فرهنگی ویژه‌ای برای آن صورت گیرد.

 

علی محمدی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان شمالی نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده از سوی این نهاد در سال گذشته و برنامه‌های این بنیاد برای سال جدید در استان، اظهار کرد: امسال هم‌زمان با فرا رسیدن دهه گرامیداشت حساب 100 امام (ره) و سالروز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بهره‌برداری از 170 واحد مسکن روستایی و شش طرح هادی در روستاهای خراسان شمالی آغاز شد.

 

وی با بیان اینکه در این دهه طرح‌های هادی در روستاهای ینگه قلعه، کسبایر، باغان، باغشجرد، عشق‌آباد، جعفرآباد سفلی و پیشی دره افتتاح می‌شود، افزود: همچنین در این ایام واحدهای مسکونی روستایی در شهرستان‌های بجنورد، راز و جرگلان، شیروان، اسفراین، مانه و سملقان، فاروج و جاجرم به بهره‌برداری می‌رسد.

 

محمدی ادامه داد: برای اجرای این طرح‌ها در مجموع 51 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و 930 خانوار روستایی نیز از آن‌ها بهره‌مند می‌شوند.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خراسان شمالی در خاتمه گفت: رسالت اصلی این نهاد تأمین مسکن برای محرومان و اقشار کم‌درآمد است که هزینه‌های آن نیز از محل حساب 100 امام (ره) و درآمدهای حاصل از فعالیت‌های بنیاد تأمین می‌شود.

 

گفتنی است، بیست و یکم فروردین‌ماه، سالروز افتتاح حساب شماره 100 به فرمان امام خمینی (ره) و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال 1358 است، به این مناسبت از بیستم و یکم تا سی و یکم فروردین‌ به عنوان دهه بزرگداشت حساب 100 امام (ره) نام‌گذاری شده است./9314/202/ب1

ارسال نظرات