۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۳۲۴۶۲۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خبرداد؛

آمادگی 297 مسجد برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در مازندران

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران از آمادگی 297 مسجد استان برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در شهرهای مختلف استان خبر داد.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی استان با اشاره به در پیش بودن مراسم معنوی اعتکاف با برشمردن نتایج معنوی و اجتماعی اعتکاف گفت: این مراسم معنوی امسال در 297 مسجد استان برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به معنی اعتکاف از دیدگاه قرآن و روایات اظهار داشت: اعتکاف به معنی وقوف سه روزه در مسجد و روزه‌گیری همراه با عبادت و خودسازی است که در اسلام جایگاه خاصی داشته و بزرگان اسلامی به این عمل مقید بودند.

 

حجت الاسلام شکریان خاطرنشان کرد: اعتکاف دارای اثرات و نتایج روحی و معنوی فراوان برای فرد و جامعه است و علاوه بر خودسازی و تهذیب نفس برای فرد، جامعه نیز از این مسأله بهره‌مند می‌شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: نبی مکرم اسلام توجه خاصی به اعتکاف در مسجد داشتند و مدت اعتکاف ایشان در دهه آخر ماه رجب و به مدت ده روز صورت می‌گرفت.

 

وی با بیان این که اعتکاف براساس برخی روایات رسیده موجب غفران گناهان گذشته فرد شده و عبادتی مهم و بزرگ در اسلام شمرده می‌شود، گفت: اعتکاف در جمهوری اسلامی مورد توجه بیشتر قرار گرفته و هر سال شاهد حضور پرشورتر جوانان و نوجوانان در این برنامه معنوی هستیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران تصریح کرد: حضور پرشور جوانان در برنامه اعتکاف مایه خرسندی و خوشحالی است و در عرصه تهاجم فرهنگی که دشمن با همه توان وارد شده، حضور جوانان در مراسم اعتکاف مغتنم است.

 

حجت الاسلام شکریان گفت: فرهنگ اعتکاف باید ترویج یافته و زمینه حضور جوانان در این مراسم عبادی افزایش یابد تا شاهد ثمردهی معنوی این عبادت در بعد فردی و اجتماعی شویم.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با تاکید بر این که اعتکاف تنها یک عبادت نیست بلکه مجموعه ای از بهترین عبادات را به همراه دارد، اضافه کرد: عباداتی که هر یک به تنهایی برای پیشبرد انسان در مسیر بی انتهای کمال، دارای آثار و برکات فراوان و فضیلت بسیارند، تنها جزئی از این عبادت به حساب می آیند.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران، اعتکاف را یک امر فردی و اجتماعی دانست و گفت: حضور در این مراسم معنوی نه تنها در خود فرد تأثیر می‌گذارد بلکه خانواده و به‌ویژه جامعه نیز از برکات معنوی این مراسم بهره‌مند می‌شوند.

 

حجت الاسلام شکریان با اشاره به نقش اعتکاف در اعتلای معنوی جامعه، تصریح کرد: اگر انسانی بتواند در این مراسم معنوی خودساخته شود به‌طور قطع می‌تواند در جامعه و میان خانواده و دوستان خود تأثیرگذار باشد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، اعتکاف را جزو رویش‌های انقلاب اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و با روی کار آمدن حکومت دینی فرایض بسیار زیادی در جامعه اسلامی احیا شد که اعتکاف نیز از جمله آن‌ها محسوب می‌شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که مساجد موجود در استان با همه ظرفیت های موجود مراسم معنوی اعتکاف را برگزار خواهند کرد، خاطرنشان کرد: جمع‌آوری خاطرات معتکفان، چاپ و تکثیر آن، اعزام خطبای قم در جمع معتکفان، تهیه تقدیرنامه به معتکفان با امضای نماینده ولی فقیه و استاندار و انجام تبلیغات محیطی شهرهای استان از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان است./950/202/ب3

ارسال نظرات