۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۳۲۴۴۶۴
مبلغان جهادی(84)

مؤلفه­های شخصیتی مبلغان جهادی/ تبلیغ معارف دینی رسالت طلبگی

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه تبلیغی جهادی ندای توحید گفت: تبلیغ، امری واجب است و نیاز به برنامه­ریزی شخصی دارد تا در کنار تحصیل علم، به تبلیغ پرداخته شود و هدف از طلبگی، تبلیغ معارف دینی است.
مبلغان جهادي مبلغان جهادي

حجت­الاسلام مسلم زارعی، مدیر گروه تبلیغی جهادی ندای توحید در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به برخی از مؤلفه­های شخصیتی مبلغان جهادی اشاره و خاطرنشان کرد: اخلاص، توقع نداشتن، آشنا بودن با قالب کار جهادی و داشتن محتوای خوب برای مخاطب از مؤلفه­هایی است که مبلغان باید در امر تبلیغ داشته باشند.

 

این مبلغ دینی به دو ویژگی طلبه موفق در امر تبلیغ پرداخت و اظهار داشت: اگر طلبه‌ای بخواهد در امر تبلیغ موفق بوده و تأثیرگذاری زیادی را داشته باشند، باید دارای محتوای خوب باشد و همچنین بایستی قالب های اجرا جذاب باشد تا مخاطب را به خود جذب کند.

 

وی با اشاره به تأثیر فرهنگ جهادی در گسترش سریع و آسان آموزه­های دینی، تصریح کرد: در زمانه کنونی و با توجه به مظلومیت کار فرهنگی در کشور و دغدغه­های رهبر معظم انقلاب درباره مسائل فرهنگی، اگر بخواهیم تنها در صورت وجود حمایت مالی به فعالیت فرهنگی بپردازیم، این امر عقب خواهد افتاد و با هجمه زیادی که در این زمینه وجود دارد، طلاب و مبلغان باید در بحث حمایتی کنار بیایند.

 

مدیر گروه تبلیغی جهادی ندای توحید به ارزیابی وضعیت امروز تبلیغ جهادی اشاره کرد و گفت: تبلیغ جهادی در گذشته به صورت فردی بوده، اما در سال‌های اخیر به صورت گروهی انجام گرفته که بازدهی بیشتر در بر داشته است؛ چرا که گروهی کارکردن سبب می شود کوتاهی­ها و کم و کاستی­ها جبران شده و بازخورد کار بهتر شود.

 

حجت­الاسلام زارعی یادآور شد: در حال حاضر مجموعه خاتم­الاوصیا، بهترین نهاد برای ساماندهی گروه­های تبلیغی و جلوگیری از موازی کاری­های تبلیغی است که اثرگذار بوده؛ مشکلی که در بحث تبلیغ وجود دارد، در زمینه محتوا است که گروه­ها از ارائه محتوای تبلیغی خود به دیگر گروه­ها خودداری می‌کنند، البته برخی از گروه ها به اهمیت کار تبلیغی پی برده و محتواهای خود را در اختیار دیگر گروه­ها قرار می­دهند.

 

این مبلغ دینی درباره آسیب نرساندن تبلیغ به تحصیل، خاطرنشان کرد: هدف از طلبگی این آیه قرآن است که دین اسلام را فرا بگیرید و به شهر خود برگردید و دین اسلام را تبلیغ کنید؛ نیاز جامعه نسبت به فراگیری معارف دینی بسیار زیاد است و با توجه به تهاجم فرهنگی موجود، اما مردم هنوز مشتاق دین هستند.

 

وی در پایان افزود: تبلیغ امری واجب است و این نیاز به برنامه­ریزی شخصی دارد که طلاب در طول سال و مناسبت های تبلیغی که به امر تبلیغ می پردازند، در کنار تبلیغ زمانی را برای تحصیل علم بپردازند./822/302/ب2

ارسال نظرات