۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۳۲۴۳۸۳
رییس مؤسسه کتابشناسی شیعه:

هدف دشمنان از تخریب شخصیت امام هادی تضعیف اندیشه شیعه است

خبرگزاری رسا ـ رییس مؤسسه کتابشناسی شیعه با اشاره به غربت امام هادی(ع) در سامرا، تخریب شخصیت این امام را با هدف تضعیف اندیشه شیعه و جلوگیری از گسترش تشیع در جهان دانست.
حجت الاسلام رضا مختاري امام هادي

حجت الاسلام رضا مختاری، رییس مؤسسه کتابشناسی شیعه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این که امام هادی(ع) به همراه پدر و فرزندخود سه امامی هستند که عمر کوتاه داشتند، اظهار داشت: در زمان امامت ایشان دسترسی مردم به حضرت بسیار کم بود.

 

وی با اشاره به خفقان و تمرکز حکومت بر حرکات و سکنات امام هادی(ع)، افزود: از همین جهت حتی احادیث و روایات کمتری از این امام نقل شده و در رابطه با زندگی نامه و حالات ایشان هم به ندرت در کتاب‌های تاریخی مطلبی ذکر شده است که این مسأله نشان از جو سنگین امنیتی در رابطه با امام هادی(ع) و غربت ایشان دارد.

 

حجت الاسلام مختاری دلیل خفقان و عدم دسترسی شیعیان به امام هادی(ع) و بعد از ایشان امام عسکری(ع) را نزدیکی آن به عصر تحقق غیبت دانست و خاطرنشان کرد: این دو امام علاوه بر محدودیت‌هایی که داشتند خود نیز از این فرصت استفاده کرده و با ارتباط غیرمستقیم با شیعیان، جامعه شیعه را برای عصر غیبت محیا کردند و زمینه‌های غیبت امام عصر(ع) به وسیله این ائمه فراهم شد.

 

وی ابراز داشت: امروز وظیفه شیعیان است که به شعائر اهتمام بورزند و هر چه بهتر برگزار کردن مراسم سوگواری و ولادت ائمه(ع) به ویژه امام هادی(ع) که در زمان ما به نوعی از ائمه غریب محسوب شده و زائران این حضرت از بقیه ائمه(ع) کمتر است، ضروری است.

 

رییس مؤسسه کتابشناسی شیعه با اشاره به سعی فراوان علمای شیعه از جمله میرزای شیرازی و علمای بعد از او برای اینکه سامرا شهری پر زائر باشد، اظهار داشت: به فضل خدا با توجه به خدمات و تلاش‌های این بزرگواران وضعیت سامرا به این شکل درآمده است ولی باید شیعیان همت بیشتری کنند و سامرا را از غربت بیرون بیاورند.

 

وی یادآور شد: اگر می‌بینیم دشمنان بر علیه امام علی النقی(ع) کار می‌کنند و سعی بر تخریب شخصیت و وجهه این امام در افکار مردم دارند به خاطر هجمه به عقاید شیعیان و تضعیف شیعیان است و هر دوره یکی از ائمه را هدف قرار می‌دهند و کار تبلیغاتی می‌کنند که ما باید هوشیار باشیم زیرا به عقیده ما ائمه نور واحد هستند و تخریب هر یک از آنها به معنی تخریب همه ائمه(ع) است./843/302/ب2

ارسال نظرات