۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۹
کد خبر: ۳۲۴۳۷۷
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

تشیع، قلعه مصونیت شیعیان است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: انسانی که مرتکب گناه نمی‌شود و از گناه نیز تنفر دارد در عین پاکی، افرادی در اطراف او درصدد گمراه کردن و آلوده ساختنش هستند؛ امام هادی(ع) فرمودند آنان از شیعیان واقعی ما به شمار می‌آیند و تشیع برای شیعیان ما قلعه مصونیت است.
شيخ حسين انصاريان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، شامگاه یکشنبه در مراسمی که به مناسبت دهه اول ماه رجب و در حسینیه شهدا برگزار شد، گفت: امام هادی(ع) در شب سوم رجب به دست معتمد عباسی و با زهر جفا به شهادت رسیدند.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان همه رنج‌ها، بلاها، مشکلات و مصائب دنیا را به دو دسته متفاوت تقسیم کرد و گفت: گاهی انسان خود عامل گرفتار شدن به بلا و مصیبت دنیوی است.

 

وی افزود: قرآن کریم به صراحت بیان می‌کند، بازگشت عمل نیکوی شما انسان‌ها به خودتان است و آثار ارتکاب به عمل زشت نیز به شما باز می‌گردد؛ بنابراین این نظام دنیا به گونه‌ای خلق شده که آثار اعمال انسان هرگز نه گم می‌شود و نه از بین می‌رود و نه انسان را رها می‌کند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به آیه‌ای از قرآن، ابراز کرد: زمانی که در قیامت عده‌ای از انسان‌ها به عذاب دچار می‌شوند خداوند می‌فرماید این کیفر اعمالی است که شما تا زمان مرگتان انجام دادید؛ بسیاری از این گناهکاران به گناهان خود اقرار دارند.

 

این مفسر قرآن کریم ادامه داد: امروز پزشکان بیست خطر و بیماری را برای مصرف شراب بر می‎شمارند و اگر مصرف کنندگان به این بیماری‌ها مبتلا شوند خود مقصر آن هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به نوع دیگر گرفتاری انسان به بلا و مصیبت، تصریح کرد: انسانی که مرتکب گناه نمی‌شود و از گناه نیز تنفر دارد در عین پاکی، افرادی در اطراف او درصدد گمراه کردن و آلوده ساختن او هستند؛ امام هادی(ع) فرمودند آنان از شیعیان واقعی ما به شمار می‌آیند و همچنین فرمودند تشیع برای شیعیان ما قلعه مصونیت است.

 

وی افزود: همه انیبا، امامان معصوم(ع)، شهدا دچار بلاهایی شدند که از سوی ستمگران بر آنان تحمیل شد و از جانب خداوند در تحمل این مصیبت برای آنان اجر و رحمت عظیم است.

 

این دانشمند فرزانه در پایان خاطرنشان کرد: امام هادی(ع) فرمودند شیعه همانند کوه مستحکم است؛ استقامت شیعیان آخر الزمان در برابر هجمه گناه و فساد از شیعیان دوران گذشته بسیار سخت و قابل ستایش است./813/202/ب1

ارسال نظرات