۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۹
کد خبر: ۳۲۴۳۷۲
استاد اخلاق حوزه علمیه:

خداوند در ماه رجب بدون حساب و کتاب با همه برخورد می‌کند

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: ماه رجب تنها ماه خدا است که اگر به درگاه‌اش بروید خدا بدون حساب و کتاب با همه برخورد می‌کند و تمام انسان‌ها اعم از مسلمان و غیر مسلمان را به یک شکل می‌بیند.
حجت الاسلام والمسلمين ابوالقاسمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ابوالقاسمی شامگاه یک شنبه در مراسم بزرگداشت شهدا که در مسجد امام حسن عسگری(ع) برگزار شد، گفت: ماه رجب ماه خدا است و هر بنده‌ای که به درگاه خدا بیاید دست خالی نمی‌رود.

 

وی ادامه داد: ماه رجب تنها ماه خدا است که اگر به درگاه‌اش بروید خدا بدون حساب و کتاب با همه برخورد می‌کند، در این ماه خداوند می‌فرماید هر بنده‌ای که در این ماه گناه کند و بعد از آن اسنغفار نماید بر او سخت نمی‌گیرم.

 

استاد اخلاق با بیان اینکه در ماه رجب خداوند فرشته‌ای را شبانه روز برای دعوت انسان قرار داده است تاکید کرد: در ماه رجب شب زنده داری و گناه نکردن لازم نیست و تنها چیزی که ارزش دارد این است که دست گدایی به سوی خداوند متعال دراز کنیم و خوشا به حال کسانی که دعوت حق را لبیک گفته و ذکر حق را به جا می‌آورند.

 

حجت الاسلام ابوالقاسمی با اشاره به اینکه ماه رجب نسبت به ماه رمضان برتری دارد اظهار داشت: ماه رجب خداوند مستقیم به بندگان خود نگاه ویژه می‌کند و تمام انسان‌ها اعم از مسلمان و غیر مسلمان را به یک شکل می‌بیند.

 

وی در ادامه افزود: اگر زندگی امام هادی(ع) را بررسی کنیم می‌بینیم که امام در زندگی خود نگاه خاصی به مسیحی‌ها داشته است و در رابطه با آنها می‌گوید خدا را شکر می‌کنم که در بین مسیحی‌ها جایگاه مناسب‌تر از مسلمانان دارم و اگر غیر مسلمان‌ها نیز در ماه رجب به درگاه خدا بیایند مورد قبول است.

 

استاد اخلاق با اشاره به اینکه نقطه تاثیر گذار انبیا را باید در ماه رجب دید یادآور شد: شهدا کسانی بودند که در یک لحظه با خدا ارتباط برقرار کردند و بی شک این ارتباط نزدیک در ماه رجب شکل گرفته است.

 

وی در پایان گفت:هرکس در پیشگاه خدا درجه‌ای پیدا کرده از ماه رجب بوده و حتما شهدا در پرونده اعمالشان نقطه اثر گذار در ماه رجب داشته‌اند،همانطور که انبیا نیز در ماه رجب برانگیخته شده‌اند./9591/202/ب3

ارسال نظرات