۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۳۲۴۳۴۲
رییس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم:

حوزه های علمیه نقش مهمی در تبیین اقتصاد مقاومتی عهده دار هستند

خبرگزاری رسا ـ رییس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم نامگذاری سال 95 را نتیجه ضعف دولت در رونق اقتصادی توصیف کرد و گفت: روحانیان وظیفه دارند به مردم و مسؤولان انگیزه بیشتری برای اجرای اقتصاد مقاومتی بدهند.
حجت الاسلام حسيني نژاد در اجلاسيه جامعه مدرسين
حجت الاسلام سید علی اکبر حسینی نژاد رییس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، نامگذاری سال 95 به عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل توسط رهبر معظم انقلاب را به خاطر نتیجه ضعیف و حداقلی در چند سال گذشته دانست و گفت: اگر رونق اقتصادی به تولید و اشتغال منجر نشود تورم‌زا است.
 
رییس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم با اشاره به توضیح ساز و کار تهیه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و مشاوره رهبر انقلاب با کارشناسان بسیار در این باره، تصریح کرد: هدف رهبر معظم انقلاب عملیاتی کردن راهکار اقتصاد مقاومتی است تا غربی‌ها با تحریم و تهدید نتوانند کاری کنند و در مسائل اقتصادی کشور تأثیرگذار باشند؛ اقتصاد مقاومتی بومی ایرانی است و موجب افزایش صادرات در مقابل واردات می شود.
 
حجت الاسلام حسینی نژاد قرض شرعی و کمک کردن را در مبانی اسلامی کاری خیر توصیف کرد و گفت: هر چند با کمک کردن به کسی او را خوشحال کرده و کار خیری انجام داده‌ایم اما کمک کردن به کسی برای اشتغال، ازدواج و رونق زندگیش باعث بزرگ ترین خیر اخروی خواهد شد که از نماز شب مهم‌تر است.
 
وی با اشاره به روایاتی که مسلمانان را به بالا بردن انگیزه دیگران برای مسائل اقتصادی و کمک به آن‌ها ترغیب و تشویق کرده است گفت: مسؤولان باید دین خود را به مردمی که به آن‌ها رأی داده‌اند پرداخت کنند و باید بدانیم که هرچه که کم کاری کنیم ناکارآمدی انقلاب اسلامی را به همه ثابت کرده‌ایم و این خواست دشمنان جمهوری اسلامی است.
 
رییس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم نقش حوزه‌های علمیه و روحانیان در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور را مهم ارزیابی کرد و گفت: همه طلاب و روحانیان باید در سخنرانی‌های خود به مردم توصیه کنند که هم مردم و هم مسؤولان انگیزه بیشتری در این کار به خرج دهند و مردم و دولت با همدلی و همزبانی بتوانند اقتصاد مقاومتی را اجرا کنند.
 
حجت الاسلام حسینی نژاد توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب را شرط اصلی پیروزی در تمام جبهه‌های جنگ با بیگانگان توصیف کرد و گفت: معیشت بد مردم به دلیل کم انگاشتن منویات رهبر معظم انقلاب است.
 
وی در پایان تصریح کرد: منابع انسانی و مادی کشور ما کمتر از کشورهای ژاپن و کره نیست بنابراین با این نیروی انسانی، آب، خاک و معادنی که در دست داریم نباید اینقدر دچار مشکل باشیم./836/ت302/ج
ارسال نظرات