۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۳۲۴۳۳۱
اقتصاد مقاومتی از فرهنگ تا عمل(11)

فراموش کردن نیروی کار؛ اختلال آشکار در مسیر اقتصاد مقاومتی

خبرگزاری رسا ـ عضو هیات رییسه مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم ناامید کردن تولیدکنندگان و مردم را شگرد مهم دشمن در رویارویی اقتصادی دانست و گفت: برای اینکه بتوانیم اقتصاد مقاومتی را به عنوان یک تمدن به جهانیان عرضه کنیم ابتدا باید فرهنگ مجاهدت و استقامت را در کشور نهادینه کنیم.
سيد جلال رضوي مهر

حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا٬ شگرد عملیاتی دشمن در رویارویی اقتصادی را ناامید کردن تولیدکنندگان و مردم عنوان کرد و اظهار داشت: هرگز نباید نیروهای انسانی توانمند، کارآمد و با استعداد خود را فراموش کنیم.

عضو هیات رییسه مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم افزود: اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی را برای ارتقای جایگاه خود و به عنوان یک تمدن اقتصادی در جهان معرفی کنیم باید فرهنگ مجاهدت، استقامت و جهاد اقتصادی را در کشور نهادینه کنیم.

حجت الاسلام رضوی مهر فرهنگ اقتصاد مقاومتی را برگرفته از سبک زندگی اسلامی دانست و گفت: اگر این فرهنگ در جامعه نهاینه شده بود هیچ گاه رهبر معظم انقلاب، واژه «اقدام و عمل» را ضمیمه شعار امسال نمی فرمودند.

وی افزود: انتخاب این شعار نشان می دهد که در این زمینه اقدام و عملی صورت نگرفته است؛ راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی می تواند نقش آفرینی در اقتصاد و سیستم مالی و بانکی کشور داشته باشد و با تحقق آن می توانیم با سربلندی توانمندی خود را در این زمینه به جهانیان به عنوان یک الگو نشان دهیم.

عضو هیات رییسه مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم مشارکت حداکثری فعال و مؤثر را از مؤلفه های اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: مسؤولان باید با یک کار جهاد گونه و حرکت جهشی این کار شروع کنند و با سرمایه های معنوی و روحی از جمله ایمان به خدا و اعتماد به توانایی های داخلی در این زمینه نقش آفرینی کنند.

اقتصاد مقاومتی؛ بستر ساز صدور فرهنگ و تفکر اسلامی به جهانیان

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه نباید به برگزاری میزگردها و همایش ها اکتفا کرد، ابراز داشت: دیگر دوران برگزاری همایش های بدون خروجی گذشته است و باید نیروهای انسانی کارآمد و توانمند آستین بالا بزنند و یک حرکت بنیادی مبتنی بر علم، منطق و دستورات رهبر معظم انقلاب را آغاز کنند.

حجت الاسلام رضوی مهر بیان داشت: تجربه نشان داده است که تحریم ها می توانند برای ما فرصت سازی کنند و پروژه بزرگ اقتصاد مقاومتی را رقم بزنند؛ ما با اولویت قراردادن اقتصاد مقاومتی می توانیم فرهنگ و فکر خود را مطرح کنیم.

رسانه‌ها واردات بی‌رویه و مصرف کالاهای خارجی را تقبیح کنند

وی اقتصاد مقاومتی را اتکا به داشته های داخلی دانست و تصریح کرد: رسانه ها باید فرهنگ سازی مصرف تولیدات داخلی را باید در رأس امور خود قرار دهند؛ از طرفی باید تنوع در بخش عرضه را مطرح کنند تا با این کارها اعتماد مردم به دستاوردهای داخلی در بخش اقتصاد جلب شود؛ همچنین باید واردات بی رویه و مصرف کالاهای خارجی در رسانه ها تقبیح شود.

عضو هیات رییسه مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم شناسایی ابرازهای مناسب برای تحقق اقتصاد مقاومتی را وظیفه اندیشمندان و دانش پژوهان دانست و ادامه داد: یکی از راه های مهم شکستن تحریم دشمن این است که مردم را به مصرف کالاهای داخلی و پرهیز از اسراف و تبذیر، تشویق کنیم.

چوب حراج زدن به بیت المال مانع بزرگی بر سر راه اقتصاد مقاومتی است

استاد حوزه علمیه قم مصرف هدفمند و برنامه ریزی شده سرمایه های کشور را یکی از مهم ترین زمینه های ایجاد اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: باید جلوی چوب حراج زدن به بیت المال گرفته شود؛ برخی مسؤولان ندانسته انبارها را از میوه ها پر کردند و سپس میوه های خراب شده را دفن کردند؛ اینها خطراتی است که اقتصاد را به عقب می برد.

حجت الاسلام رضوی مهر با تأکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی باید از وزارت خانه های دولت آغاز شود، اظهار داشت: واکنش هوشمند، فعال، سریع و به هنگام می تواند جلوی تهدیدات اقتصادی را بگیرد و مردم به این باور می رسند که باید مقاومت را از ناحیه اقتصاد شروع کنیم.

وی با بیان اینکه برای تحقق این امر باید لایه های مختلف اجتماع دست به دست هم دهند و کمر همت را ببندند، افزود: مردم باید مکتب اقتصادی اسلام که برگفته از زندگی حضرات معصومین(ع) را الگوی خود قرار دهند./928/ت302/س

ارسال نظرات