۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۳۲۴۲۷۵
امام جمعه قصر شیرین:

توجه به تهذیب نفس از ارکان موفقیت طلاب است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قصر شیرین با اشاره به اینکه اخلاق نیکو جذب کننده افراد است، گفت: تهذیب نفس و توجه به اخلاق از ارکان موفقیت طلاب است.
حجت الاسلام محمد طه مهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، طلاب مدرسه علمیه شهرستان گیلانغرب ظهر امروز در اردویی آموزشی تفریحی شرکت کردند.


حجت الاسلام محمد طه‌مهری، امام جمعه شهرستان گیلانغرب با حضور در میان طلاب این شهرستان، ابراز داشت: طلاب باید بیش از هر چیز بر تقویت و پرورش اخلاق حسنه اهتمام داشته و آگاه باشند که اهمیت اخلاق در تبلیغ علوم دین و دعوت مردم به دینداری بسیار قابل توجه است.


امام جمعه شهرستان قصرشیرین تصریح کرد: توجه به مسائل تهذیبی و اخلاقی یکی از ارکان موفقیت طلاب در فراگیری علوم دین و شناخت عمق مفاهیم آموزه های دینی است، حوزه‌های علمیه باید مبحث اخلاق را در اولویت قرار داده و اجازه ندهند طلاب صرفأ با مطالعه کتب درسی دوره تحصیلات حوزوی را به اتمام برسانند.


وی بیان داشت: مطابق سبک و سیره زندگی ائمه معصومین(ع) اخلاق نیکو جذب کننده افراد و اخلاق زشت و ناپسند افراد را از اطراف شخص پراکنده می سازد، طلاب به عنوان مبلغ دین با کسب مکارم اخلاقی و صفات بارز پسندیده باید به جذب افراد بپردازند تا اثرگذاری سخنان آن ها دوچندان شود.


حجت الاسلام مهری افزود: یادگیری و علم آموزی و تفکر از موضوعاتی است که در دین مبین اسلام بسیار مورد تأکید قرار گرفته و طلاب باید با تبعیت از آیات شریف قرآن کریم بیشترین زمان خود را صرف یادگیری و آموختن کنند و هیچ فرصتی را در این زمینه از دست ندهند.


امام جمعه شهرستان قصرشیرین اظهار داشت: احترام به اساتید و مدرسان حوزه علمیه امری مهم و ضروری است و طلاب موظف هستند با تلاش و اهتمام به یادگیری، دین اساتید بر گردن خود را ادا کنند و همواره و در هر شرایطی قدردان زحمات و تلاش های اساتید خود باشند.


وی ادامه داد: طلاب نیز حقی بر عهده اساتید دارند و اساتید نیز موظفند دانش خود را بدون کم و کاست به شاگردان منتقل کنند و در آموزش طلاب کوتاهی نکنند زیرا ذکات علم انتقال آن به دیگران است.

 

امام جمعه شهرستان قصر شیرین خاطرنشان کرد: طلاب باید به مسائل روز آگاه بوده و با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب و به تبعیت از ایشان، مردم را با ولی فقیه همگام و همراه سازند.


حجت الاسلام مهری در پایان عنوان داشت: امید است طلاب آموخته‌های خود را در آینده به خوبی در جامعه پیاده کرده و با هدف کسب رضایت الهی و با نیت الهی به تبلیغ آموزه های دینی پرداخته و روز به روز بر مشتاقان دین مبین اسلام بیفزایند و به عنوان سربازی مخلص در رکاب امام زمان (عج) حضور داشته باشند./857/202/ب2

ارسال نظرات