۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۳۲۴۲۶۰
امام جمعه بندرخمیر:

دستیابی به نتایج قابل توجه در امر تبلیغ با تعامل مبلغان و مسؤولان منطقه میسر می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بندرخمیر گفت: مبلغان باید ارگان ها و ادارات را با خود همراه کنند تا با تعامل مسؤولان منطقه جهت شکوفایی امر تبلیغ به نتایج قابل توجهی برسند.
حجت الاسلام جهانگيري امام جمعه بندرخمير

حجت الاسلام والمسلمین حسین جهانگیری امام جمعه شهرستان بندرخمیر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به اهمیت راهکارهای کاربردی تبلیغ گفت: روحانیان نقش مهم و تاثیرگذاری در تبلیغ احکام دین و ترویج معارف ائمه اطهار در جامعه داشته و ‌با برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی نقش مهمی در نهادینه کردن آموزه‌های قرآنی دارند.

 

وی با بیان اینکه امروز دشمنان با استفاده از امکانات و تجهیزات رسانه ای خود سعی در تضعیف باورهای دینی و اعتقادی ملت ایران دارد، افزود: فراهم کردن بستر مناسب برای حضور قشر جوان در فعالیت های فرهنگی، مذهبی از مهم‌ترین راهکار برای مصون نگه داشتن قشر جوان از آسیب ها و انحرافات اجتماعی است.

 

امام جمعه بندرخمیر تاکیدکرد: عالمان دینی، باید از لحاظ علمی، اخلاقی، فنّ خطابه و بیان دارای شرایط و ویژگی هایی باشد تا در این رشتۀ مهم موفّق شود.

 

وی، مبارز با نادانی، را وظیفۀ سنگین علما و روحانیان دانست و تصریح کرد: مبارزه با جهل، نادانی، خرافات و بدعت ها و بیدار کردن اندیشه ها و گسترش هوشیاری اجتماعی در زمینه های مختلف یکی از مسؤولیت های بزرگ علما و مبلّغان اسلامی است.

 

حجت الاسلام جهانگیری ادامه داد: گاهی فرد و یا جمعی گرفتار این نوع خرافات و بدعت ها می شوند و زمینه را برای سوء استفاده قدرت های استکباری و سلطه بر افکار، اعتقادات و فرهنگ جامعه فراهم می کنند، بنابراین از روحانیون انتظار می رود که از منطقه تبلیغی و مخاطبان خود نیاز سنجی دقیق به عمل آورند.

 

وی همچنین ابراز داشت: مبلغن باید ارگان ها و ادارات را با خود همراه کنند تا با تعامل مسؤولان منطقه جهت شکوفایی امر تبلیغ به نتایج قابل توجهی برسند.

 

امام جمعه بندرخمیر با اشاره به اهمیّت تبلیغ آموزه های دینی ابراز داشت: تبلیغ و دعوت به سوی ارزش های اسلامی و الهی در فرهنگ قرآن و سیرۀ پیامبران و ائمه معصومین(ع) یک وظیفۀ همگانی و همیشگی برای مسلمانان است./851/302/ب3

ارسال نظرات