۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۳۲۴۲۵۸
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قم خبر داد؛

ساخت بیمارستان ویژه طلاب و روحانیان در قم/ سفر وزیر بهداشت به قم و دیدار با مراجع تقلید

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه علوم پزشکی قم از ساخت بیمارستانی ویژه طلاب و روحانیان خبرداد و گفت: مرحوم آیت ­الله خوانساری بنای یک بیمارستان موقوفه را ویژه روحانیت معزز در داخل بیمارستان شهید بهشتی شروع کرده ­اند که در حال ساخت است و در پایان سال 95 مورد بهره­ برداری قرار می ­گیرد که البته قرار است دولت آن را تجهیز کند.
ايراني خواه اباالفضل ايراني خواه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ابوالفضل ایرانی­خواه، رییس دانشگاه علوم پزشکی قم پیش از ظهر امروز در دیدار حضرت آیت­الله سیدمحمد علوی­گرگانی از سفر وزیر بهداشت به قم خبرداد و  خاطرنشان کرد: روز سیزده رجب، وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به قم سفر می­کنند که خدمتتان خواهند رسید؛ آنطور که شایسته این شهر به عنوان آبروی نظام جمهوری اسلامی است، نبایستی وضعیت کنونی در تمامی زمینه­ها را وجود داشته باشد.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم به بیان وضعیت بهداشت و درمان قم پرداخت اظهار داشت: وضعیت بهداشت و درمان قم مطلوب نبوده و آنطور که باید شایسته و بایسته باشد، نیست، طی دو سال اخیر تحول و دگرگونی انقلاب گونه­ای در سراسر کشور در حوزه بهداشت و درمان و به تبع آن در قم صورت گرفته است و درباره قم نیز توجه ویژه­تری نسبت به دولت­های قبلی طی این دولت صورت گرفته و جهت قابل توجهی در جهت بهبودی اوضاع رخ داده است.

 

وی با اشاره به وضعیت بیمارستان­های قم تصریح کرد: اقداماتی که در این مدت در بعد بیمارستان­ها رخ داده، قابل قیاس است؛ در بعد بیمارستانی، شش بیمارستان دولتی و دو نیمه دولتی داریم که قدیمی هستند و تنها بیمارستانی نسبتاً به روز قم، بیمارستان شهید آیت­الله بهشتی است و اینها از نظر زیرساختی پاسخگوی نیازها است، اما از نظر درمانی پاسخگو نیست.

 

ایرانی­خواه افزود: در این دو سال، دو کار عمده صورت گرفته که بیمارستان­ها در قالب طرح تحول بیمارستان­ها بازسازی شده است؛ در بازدید از بیمارستان­های قم خواهد دید که ظاهر آن نسبت به دو سال گذشته تفاوتی کرده و چندین بیمارستان در حال ساخت در قم بود، که به علل مختلف ساخت آن رها شده بود که از آن جمله بیمارستان فرقانی بود که دولت کار این بیمارستان را تمام کرد و تا خردادماه 150 تخت خوابی فرقانی به مراکز درمانی قم افزوده خواهد شد.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم از افتتاح یک بیمارستان تا پایان سال در منطقه نیروگاه خبرداد و گفت: دولت یک بیمارستانی را در منطقه نیروگاه که خَیّری آن را بنیاد گذاشته و رها شده بود، تکمیل کرد که با حدود 220 تخت خواب تا پایان سال افتتاح خواهد شد.

 

وی به ساخت بیمارستانی مخصوص روحانیان اشاره و خاطرنشان کرد: مرحوم آیت­الله خوانساری بنای یک بیمارستان موقوفه را ویژه روحانیت معزز در داخل بیمارستان شهید بهشتی شروع کرده­اند که در حال ساخت است و در پایان سال 95 مورد بهره­برداری قرار می­گیرد که البته قرار است دولت آن را تجهیز کند.

 

ایرانی­خواه درباره ساخت بیمارستان 1000 تخت خوابی در قم اظهار داشت: تحول عظیمی که در بیمارستان­سازی قم صورت گرفت، نویدی بود که ریاست جمهور برای بیمارستان 1000 تخت خوابی در سفر سال گذشته خود به قم دادند که این بیمارستان فعلا در کشور بی­نظیر است؛ ساخت آن توسط بخش خصوصی شروع شده و کلنگ احداث آن توسط معاون اول رییس جمهور و وزیر بهداشت زده شده و 30 ماه بعد ساخته خواهد شد.

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم  تصریح کرد: در علوم پزشکی زیر ساختی که واقعا متناسب با قم باشد، نبود که اقداماتی در این زمینه شده است و فضاهای دانشگاهی در پردیسان صورت گرفته، اما هنوز کارهای عقب افتاده زیاد است.

 

وی درباره طرح تحول سلامت در سراسر کشور گفت: در زمینه بهداشت تحولی در کشور صورت گرفته است که برای تمام مردم استان قم پرونده سلامت تشکیل خواهد شد که مردم پس از مراجعه به پزشک و متخصص تغذیه و روان پیش از بیماری، شناسایی و ارزیابی می­شوند و اگر این طرح تحقق کامل پیدا یابد، نوید یک جامعه سالم و بانشاط را می دهد.

 

ایرانی­خواه یادآور شد: در آستانه هفته سلامت هستیم و شعار اصلی هفته سلامت امسال، بیماری دیابت است که متأسفانه شیوع آن در سراسر جهان و به خصوص کشور ما زیاد شده و به مردم عنایت بفرمایید که به وضع سلامتی خود توجه کنند که متولیان سلامت  بتوانند خدمت­رسانی بیشتری کنند./822/پ202/ج1

ارسال نظرات