۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۳۲۴۲۲۱
استاد حوزه علمیه قم:

تا برنامه ریزان و مسؤولان اقتصاد مقاومتی را باور نداشته باشند اتفاقی در عرصه عمل رخ نخواهد داد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کاشان با انتقاد از مسؤولانی که اقتصاد مقاومتی را جدی نگرفته‌اند گفت: در جبهه‌های سیاسی و نظامی دشمن شکست خورده و جبهه اقتصادی آخرین خاکریزی است که دشمن هنوز از به دست آوردن آن و فتحش مأیوس نشده است.
حجت الاسلام علي احتشام امام جمعه موقت كاشان
حجت الاسلام علی احتشام امام جمعه موقت کاشان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، استکبار ستیزی و مقابله با ظلم مستکبرین جهانی را از ارکان آموزه‌های دینی و ملی ما دانست و گفت: «تا کفر و شرک هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم» این فرمایش راهبردی حضرت امام ما را به سویی رهنمون می‌کند که بدانیم اگر در جبهه سیاسی و نظامی مستکبرین از شکست نظام اسلامی مأیوس شدند در جبهه اقتصادی با تحریم‌ها و تهدیدها هنوز امید به چالش کشیدن انقلاب اسلامی و نظام اسلامی را دارند.
امام جمعه موقت کاشان ادامه داد: می‌توان نتیجه گرفت که آخرین خاکریز دشمن که امید فتح آن را دارد جبهه اقتصادی است و در این جنگ همه می‌دانند که تا ملتی بر استعدادهای داخلی خود متکی نباشد و از خارج مرزها قطع امید نکند همواره نه تنها در اقتصاد که در زمینه سیاسی، نظامی و فرهنگی هم آسیب پذیر خواهد بود.
حجت الاسلام احتشام با اشاره به تأکید فراوان رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد مقاومتی و آسیب ناپذیر ابراز داشت: معنا و مفهوم آن این است که باید در صحنه عمل و نه در شعار و حرف پایه‌های اقتصاد درون نگر را استحکام بخشید که دشمن در هم آوردی با نظام اسلامی امید به شلیک تیرهای مسموم تهدید را نداشته باشد.
وی با ابراز تأسف از اینکه علیرغم تأکیدات فراوان رهبر معظم انقلاب مسؤولان در چند سال اخیر آن گونه که باید و شاید اهتمام جدی در اقدام و عمل به پایه‌های اصیل اقتصاد مقاومتی از خود نشان نداده‌اند ابراز داشت: مسؤولان گرچه در سخنرانی و همایش و تشکیل کارگروه و کمیته‌ها و مصاحبه‌ها خود را با این شعار همراه نشان داده‌اند ولی در صحنه عمل به گونه‌ای عمل نشد که دولت آمریکا و کنگره از تحریم‌های جدید مأیوس باشند.
امام جمعه موقت کاشان تصریح کرد: همه بویژه کارگزاران دولتی و اجرایی، قوه مقننه و قضائیه با پشتیبانی ملت بزرگ باید در سال 95 به فرمایش رهبر معظم انقلاب به سمت و سویی حرکت کنیم که دشمن مکار و قدار از آسیب رساندن به نظام اسلامی در جبهه اقتصادی هم مأیوس شود.
حجت الاسلام احتشام گفت: اهتمام جدی به اقتصاد مقاومتی فرع توجه جدی به فرهنگ مقاومتی است؛ تا موقعی که اقتصاد دانان و برنامه‌نویسان اقتصادی ما خود باوری و خود اتکایی را باور نداشته باشند قطعاً توقع ترتیب اقتصاد مقاومتی در اجرای سیاست‌های رایج نظام توقعی بیجا خواهد بود.
وی اظهار داشت: همه اندیشمندان و فرهیختگان در حوزه و دانشگاه باید به سمت و سویی حرکت کنند که برای مسؤولان و کارگزاران نظام روشن شود که در جهان پر از دشمن مادامی که ما در جبهه‌های فرهنگی، سیاسی، امنیتی، نظامی و اقتصادی خود کفا نباشیم همواره دشمنان گرگ صفت برای ما چنگ و دندان تیز خواهند کرد.
امام جمعه موقت کاشان در نتیجه گیری سخنان خود تصریح کرد: وظیفه اصلی اندیشوران حوزوی، دانشگاهی و اهالی رسانه تبیین فرهنگ مقاومتی ملی و انقلابی که از شاخه‌های آن اقتصاد مقاومتی سرچشمه می‌گیرد است./836/ت302/ج
ارسال نظرات