۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۳۲۴۱۹۵
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی مطرح کرد؛

اقتصاد مقاومتی نمی‌تواند با اصول و ارزش‌های غربی همسو باشد/ همخوانی شعار سال با فرهنگ اسلامی ایرانی

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به همسویی اقتصاد مقاومتی با فلسفه و ارزش‌های اسلامی، گفت: نمی‌توانیم اقتصاد مقاومتی را با اصول و ارزش‌های غربی همسو کرده و برای تحقق آن به وعده‌های غرب امید داشته باشیم.
حجت الاسلام يعقوبي

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به ملزومات تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور، اظهار کرد: خداوند در قرآن فرموده فرد مسلمان نباید موضوعی را بگوید که نتواند به آن عمل کند.

 

وی ادامه داد: ما هم اگر می‌خواهیم به خداوند نزدیک شویم می‌بایست با روحیه جهادی به هر آنچه می‌گوییم عمل کنیم یعنی افزون بر اینکه در مورد یک مسأله تئوری و نظر می‌دهیم آن تئوری را در مرحله عمل نیز پیاده کنیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه اکنون اقتصاد مقاومتی نیز یک تئوری برگرفته از آموزه‌های اسلامی است، خاطرنشان کرد: در واقع یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های اقتصاد مقاومتی اسلامی بودن، بومی بودن و همخوانی آن با فرهنگ اسلامی ایرانی است.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: بر این اساس نمی‌توانیم اقتصاد مقاومتی را با اصول و ارزش‌های غربی همسو کرده و برای تحقق آن به وعده‌های غرب امید داشته باشیم.

 

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی نماد مقاومت و ایستادگی ملت ایران خواهد شد، اضافه کرد: باید با تکیه بر داشته‌ها و توانمندی‌های خود از اقتصاد تک‌محصولی نفت رها شده و دامنه تأثیرپذیری اقتصادی ایران اسلامی از کشورهای دیگر را کاهش دهیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه مقاومت برای کسب موفقیت در زمینه‌های مختلف ضروری است، اظهار کرد: اکنون دیگر ثابت شده با سیاست فروش نفت خام که هر روز قیمت آن بالا و پایین می‌رود، نمی‌توان اقتصاد را اصلاح کرد بلکه لازم است پایه‌های اقتصاد کشور بر اموری که تزلزل ندارند استوار باشد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه افزایش صادرات نسبت به واردات یکی دیگر از ملزومات تحقق اقتصاد مقاومتی است، افزود: پیشی گرفتن صادرات نسبت به واردات ما را از وابستگی به کشورهای دیگر نجات می‌دهد از این رو مسؤولان و مجریان اقتصادی کشور باید به این سمت حرکت کنند.

 

وی تصریح کرد: بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، رونق اقتصادی کشور درگرو فراگیر شدن روحیه جهادی، دور شدن از اقتصاد تک‌محصولی نفت، اتکا به توانمندی‌های داخلی در بخش‌های مختلف و خودباوری است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه برای تحقق اقتصاد مقاومتی می‌بایست تنها به توان و نیروی داخل کشور تکیه کنیم، اضافه کرد: چشم امید داشتن به دست کشورهای خارجی سبب می‌شود تا باز هم نتوانیم در حیطه اقتصاد مقاومتی به مؤفقیتی دست یابیم.

 

وی با بیان اینکه دشمنان ما بارها عهدشکنی کرده و نباید به آن‌ها اعتماد کنیم، گفت: دشمنان نظام اسلامی حتی بعد از توافق هسته‌ای و امضای برجام نیز همچنان برای ایران شاخ و شانه می‌کشند و علناً می‌گویند تا جایی که بتوانند نمی‌گذارند ایران اسلامی در زمینه‌های مختلف رشد و پیشرفت داشته بشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی تصریح کرد: ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی استخوانی در گلوی استکبار جهانی و دشمنان بشریت است به همین دلیل نیز این دشمنی تا زمانی که ما بر روی اصول و ارزش‌های خود پایبند باشیم، ادامه خواهد داشت./9314/302/ب1

ارسال نظرات