۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۲
کد خبر: ۳۲۴۱۶۱
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

تحقق اقتصاد مقاومتی منجر به اصلاح فرهنگی و اجتماعی جامعه می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه اقتصاد و فرهنگ لازم و ملزوم یکدیگر هستند، گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی منجر به اصلاح فرهنگی و اجتماعی جامعه می‌شود.
حجت الاسلام يعقوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، شامگاه امروز در جمع مردم و نمازگزاران در حسینیه شهدای مصلای امام خمینی (ره) بجنورد، با تبریک ولادت امام محمدباقر (ع)، اظهار کرد: در سالی که ابتدا و انتهای آن به نام حضرت زهرا (س) است همه ما باید تلاش کنیم تا سبک و سیره ائمه اطهار (ع) را در زندگی فردی و اجتماعی خود پیاده کنیم.

 

وی با بیان اینکه آغاز و پایان سال به نام دخت نبی مکرم اسلام را به فال نیک گرفته و امیدواریم امسال خیرات و برکات حضرت فاطمه (س) بیش از پیش بر این امت شهیدپرور جاری و ساری شود، ادامه داد: باید سال 95 را سال فاطمی نامید و معرفت مردم نسبت به شخصیت و نقش حضرت فاطمه زهرا (س) افزایش یابد تا بتوانند از این بانوی بزرگ دنیای اسلام الگو بگیرند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل که از سوی رهبر معظم انقلاب برای سال جدید انتخاب شد، اظهار کرد: حضرت فاطمه (س) فردی است که اقتصاد مقاومتی را با تمام وجود درک کرد و آن را در زندگی خود به اجرا گذاشت.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) با همه وجود بر روی پای خود ایستاد و هیچ وقت به دشمنان وابسته نشد، اضافه کرد: موضوع فدک یکی از مسائل اصلی حیات دخت نبی مکرم اسلام بود.

 

به گفته وی فدک برای ائمه اطهار (ع) یک موضوع اقتصادی بود و پافشاری حضرت فاطمه (س) بر روی آن نشان‌دهنده این است که نمی‌توان اقتصاد را از فرهنگ جامعه اسلامی جدا کرد زیرا حضرت زهرا موضوع فدک را به عنوان منبعی اقتصادی برای اهداف فرهنگی پیگیری می‌کرد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه اقتصاد و فرهنگ لازم و ملزوم یکدیگر هستند، افزود: تحقق اقتصاد مقاومتی منجر به اصلاح فرهنگی و اجتماعی جامعه می‌شود.

 

امام جمعه بجنورد در ادامه با تأکید بر حضور باشکوه در نمازهای جمعه و جماعت، اظهار کرد: بنا به فرموده حضرت محمد (ص) در روز قیامت سه چیز از انسان شکایت می‌کند؛ مسجدی که در محلی ساخته شود اما نمازخوان و مسجدی نداشته باشد، قرآنی که در خانه‌ای باشد اما تلاوت نشود و تنها زینت مجالس باشد و عالمی که در منطقه‌ای حضور پیدا کند اما دور او خلوت باشد و مردم گرد او جمع نشوند.

 

وی با تأکید بر حمایت از روحانیت، ادامه داد: روحانیت شمع جمع بوده و باید جمعی باشد تا این شمع نورافشانی کند و هرچه جمعیت بیشتر باشد نورافشانی این شمع و شکوه مجالس نیز بیشتر می‌شود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه خداوند در قرآن خطاب به مردم فرموده نماز جمعه برای شما خیر است اگر بتوانید این خیر را دریابید، افزود: بنا به آموزه‌های اسلامی مؤمنان راستین کسانی هستند که در خیرات هم سرعت و هم سبقت دارند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه نماز جمعه غذای فکر بوده و دو پیام دارد، اضافه کرد: غفلت‌زدایی و بصیرت‌افزایی دو پیام نماز جمعه است چرا که به واسطه ذکر، غفلت‌ها را کنار زده و از بین می‌برد.

 

وی با بیان اینکه نماز جمعه بصیرت‌افزایی نیز می‌کند، ادامه داد: نماز جمعه بصیرت و آگاهی افراد را بیشتر کرده و دل آن‌ها را نسبت به یاد خدا نرم‌تر می‌کند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه بر اساس روایات اسلامی غفلت و جهل دو دشمن اصلی انسان هستند، اظهار کرد: نماز جمعه غفلت‌ها و جهل‌ها را از فرد و جامعه اسلامی می‌زداید از این رو باید برای این آیین عبادی سیاسی اهمیت بیشتری قائل شده و با حضور هفتگی در این مراسم، برای کل هفته بعد توشه معنوی و سیاسی ذخیره کنیم./9314/202/ب3

ارسال نظرات