۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۸
کد خبر: ۳۲۴۱۵۸
کوچک‌زاده:

مذاکرات هسته‌ای گشایشی در اقتصاد و معیشت مردم ایجاد نکرد/ دولت جز شعار و سخنرانی کاری برای اقتصاد مقاومتی نخواهد کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضعف دو ساله مسؤولان در عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و عدم اراده آنان در اقدام در این خصوص گفت: بدیهی است، آنچه از مذاکرات هسته‌ای حاصل می‌شود، پیروزی سیاسی برای جریان موافق مذاکرات است و نه گشایش در اقتصاد و معیشت مردم!
دکتر محمد حسين کوچک زاده، نماينده مجلس شوراي اسلامي کوچک زاده کوچک زاده نماينده مجلس هشتم

مهدی کوچک‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: نام گذاری سال جاری به «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» از سوی رهبر معظم انقلاب حاکی از عدم اقدام قابل توجه دولت در خصوص این مقوله مهم است.

 

وی ادامه داد: در ارزیابی رهبر معظم انقلاب ، آنچه طی دو سال گذشته در باب اقتصاد مقاومتی بر زبان مسئولان جاری شده در مرحله حرف باقی مانده و نه اقدام شایان توجهی در این باره صورت گرفته و نه عملی بر آن گفتار ها مترتب بوده است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار روز چهارشنبه هجدهم فروردین از مسؤولان خواستند به گونه‌ای مشی کنند که در پایان سال به طور روشن و ملموس نتایج حاصل از عمل بر اساس اقتصاد مقاومتی قابل احصا و شمارش باشد.

 

وی با اشاره به عدم گشایش اقتصاد و معیشت مردم با وجود رفع ظاهری تحریم‌ها، افزود: تلاش‌های دولت در راستای به دست آوردن تفوق سیاسی است و نه رفع مشکلات مردم.

 

کوچک‌زاده ابراز کرد: رییس هیأت طرف ایرانی در مذاکرات هسته‌ای در برهه‌ای به اجانب هشدار می‌دهد که اگر مذاکرات به نتیجه نرسد مخالفان سیاسی مذاکره کنندگان که مخالف سلطه اجانب نیز هستند به قدرت بر می‌گردند.

 

وی گفت: بدیهی است، آنچه از مذاکرات هسته‌ای حاصل می‌شود، پیروزی سیاسی برای جریان موافق مذاکرات است و نه گشایش در اقتصاد و معیشت مردم!

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که راهکار تبدیل شدن اقتصاد مقاومتی به یک گفتمان رایج در میان مسؤولان چیست؟ خاطرنشان کرد: ذات نایافته از هستی بخش کی تواند که شود هستی بخش؛ به نظر می‌رسد که مسؤولان فعلی که اصولا اهل مقاومت و ایستادگی نیستند، به هیچ طریقی اهل رعایت گفتمان اقتصاد مقاومتی نخواهند شد.

 

وی گفت: یکی از لوازم اصلی رواج گفتمان اقتصاد مقاومتی در میان مردم، عمل مسؤولان به نحو متناسب با این گفتمان است.

 

کوچک‌زاده تأکید کرد: تا زمانی که اسراف، بی برنامگی، عدم تشخیص اولویت‌ها و نا آشنایی با درد مردم و ارزش‌های انقلاب در میان مسؤولان رایج باشد، انتظار رواج گفتمان اقتصاد مقاومتی بین مردم بیهوده و نابجاست.

 

وی با اشاره به سؤالی در خصوص لزوم اقدام عملی دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی و پرهیز از شعار زدگی گفت: این دولت در راستای اقتصاد مقاومتی کاری جز شعار و سخنرانی نخواهد توانست انجام دهد./997/ت302/ج

ارسال نظرات