۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۳۲۴۱۰۵
همزمان با نخستین روز ماه رجب؛

جشن میلاد باقرالعلوم در حرم ثامن الحجج برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم ویژه سالروز ولادت پنجمین اخترتابناک آسمان امامت و ولایت، امام محمدباقر(ع) همزمان با نخستین روز ماه رجب در بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) برگزار شد.
ميلاد باقرالعلوم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همزمان با آغاز ماه پرکت رجب المرجب حرم مطهر رضوی میزبان جمع کثیری از زائران است که از اقصی نقاط کشور و جهان اسلام به مشهد مشرف شده اند.

 

با فرارسیدن ماه خدا فرصتی دیگر برای زدودن زنگار گناه از قلب و روح فراهم شده و اینک زائران مجاوران در حریم رضوی با تمسک و توسل به ساحت ولی نعمتمان آقا ثامن الحجج دست نیاز به سوی پروردگار خویش دراز کرده اند.

 

براساس این گزارش در سالروز میلاد حضرت باقرالعلوم(ع) خیل عظیمی از عاشقان و دلبختگان به مکتب اهل بیت برای عرض تبریک و تهنیت به ساحت قدسی امام رضا(ع) در حرم ایشان گردهم آمدند.

 

اجرای سرود و همخوانی از سوی «گروه غدیر»، مدیحه سرایی و سخنرانی حجت الاسلام مرتضی حمیدی از جمله بخش های این مراسم بود که در رواق امام خمینی برگزار شد.

 

حجت الاسلام حمیدی به نقل از امام باقر(ع) معیار شناخت شیعیان را میزان معرفت به معارف اهل بیت(ع) مطرح کرد و افزود: همه اقشار مردم باید با توجه به ظرفیت خود دین فهم شوند حتی کاسبان حداقل نسبت به مسائل و احکام معامله آگاه باشند تا خدای نکرده دچار لقمه حرام نشوند.

 

سخنران حرم مطهر رضوی بیان کرد: هر کس به اندازه ظرفیت وجودی می تواند از دانشگاه علمی امام محمد باقر(ع) بهره مند شود ولی متأسفانه امروز با داشتن امام باقر(ع) برخی نمک گیر عوامل دنیایی شده اند.

 

وی عنوان کرد: یکی از راه های نصرت اهل بیت(ع) این است که با تحصیل در حوزه های علمیه شاگرد مکتب ایشان باشیم.

 

حجت الاسلام حمیدی ابراز کرد: پیامبر اکرم(ص) هزار و 400 سال قبل چنین روزی را پیش بینی کردند؛ پدر و مادران متدینی که مانع فرزندانشان جهت تحصیل و کسب معارف دینی هستند و برخی تا این اندازه با این مسیر مخالفند که راضی به ازدواج دخترانشان با افراد طلبه و حوزوی نمی شوند./1308/202/ب3

ارسال نظرات