۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۶
کد خبر: ۳۲۳۹۸۳
استاد اخلاق حوزه علمیه:

امام محمد باقر پایه گذار اولین مکتب توحیدی و مذهب تشیع است

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: امام محمد باقر (ع) پایه گذار اولین مکتب توحیدی و اولین مکتب توحیدی هستند.
آيت الله غروي علياري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله حاج میرزا جواد غروی علی یاری استاد حوزه، در کلاس درس اخلاق که شامگاه بیستم فروروردین ماه در مسجد فاطمیه برگزار شد، با اشاره به ولادت با سعادت اختر تابناک آسمان ولایت و امامت، امام محمد باقر (ع) گفت: امام محمد باقر (ع) پایه گذار اولین مکتب توحیدی و و پایه ریز مذهب تشییع هستند آنهم در سال‌های خفقان و ظلم شدیدی که به مسلمین و خاندان رسالت تحمیل می‌شد.

 

وی افزود: به روایت آیات متعددی در قرآن کریم درمیابیم که امام محمدباقر (ع)،امام هدایت، ارشاد و مروج امور عبادی هستند و شناخت ایشان سبب بازگشایی درهای حکمت بر روی مومنین راستین و عاشقان آن حضرت می‌شود.

 

این استاد اخلاق گفت: مومن زمانی به سعادت می‌رسد که نیاز او، درک و شناخت امامان و میل به طلب رزق علمی از خداوند متعال باشد و در این راه تمسک به ائمه اطهار بسیار راه گشا است زیرا امامان و معصومین (ع) واسط میان مومنین و خداوند متعال هستند.

 

وی همچنین گفت: امروزه عده‌ای با نشر مجله در شهرستان‌ سعی در تخریب شخصیت و وجاهت عالمان بزرگ جهان تشیع با افترا به صوفی‌گری و ترویج صوفی‌گری دارند که لازم است شیعیان با چشمان باز و درک درست از شخصیت‌های بزرگ جهان شیعه جلوی این افراد را بگیرند./9599/203/ب3

ارسال نظرات