۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲
کد خبر: ۳۲۳۹۰۲
تا پایان سال 95 صورت می گیرد؛

تدوین کتاب تاریخ انقلاب اسلامی استان چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری رسا ـ رییس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: سال گذشته تدوین کتاب تاریخ انقلاب اسلامی این استان آغاز و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال یا اوایل سال 96 این کتاب رونمایی شود.
هنر انقلاب اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الله شیروانی، رییس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری، شامگاه پنج شنبه، در دیدار جمعی از هنرمندان و اصحاب رسانه این استان به مناسبت آغاز هفته هنر اسلامی با نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، با اشاره به هفته هنر انقلاب اسلامی افزود: هفته هنر انقلاب اسلامی از 20 لغایت 27 فروردین ماه به مناسبت سالروز شهادت شهید آوینی نامگذاری شده که در راستای برگزاری ویژه برنامه‌ها در این هفته حوزه هنری، بسیج هنرمندان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، بنیاد شهید و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مشارکت دارند.

 

رییس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری با بیان این که نمایشگاه عکس با عنوان «آل سقوط» در شهرکرد به مناسبت هفته هنر انقلاب برپا شده است، تصریح کرد: نمایشگاه عکس با عنوان «آل سقوط» در راستای فاجعه منا در قالب 30 اثر در مصلای بزرگ شهرکرد برپا شده است.

 

این مقام مسؤول با بیان این که در راستای توسعه و احیای فرهنگ کهن ایرانی در استان باید بیشتر تلاش شود، تصریح کرد: کشور ما یکی از کهن‌ترین فرهنگ‌های جهان را دارد اما به آن توجه نشده و در دست فراموشی قرار گرفته که در این راستا رسانه‌ها باید انگیزه مسؤولان را نسبت به تولید محصولاتی در حوزه فرهنگ کهن ایرانی در قالب کتاب، مقاله و فیلم بیش از پیش کنند.

 

وی با اشاره به این که هنر ایرانی در کشور ما به دست فراموشی سپرده شده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز صنایع دستی که به عنوان یکی از هنر‌های ایرانیان شناخته شده در آستانه فراموشی است و برای ارائه هنرهای غیربومی به کپی‌برداری پرداخته‌ایم.

 

رییس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: حوزه هنری برای حاکم کردن اندیشه‌های فطری و ذاتی افرادی چون شهید آوینی تشکیل شده تا بتواند فرهنگ ناب ایرانی را احیا و حفظ کند.

 

شیروانی با بیان این که امسال باید سال توجه به فرهنگ و هنر در استان باشد، تصریح کرد: احیای فرهنگ و هنر ایرانی در استان نیازمند سیاست‌گذاری کلان است که در این راستا باید بیشتر تلاش شود، امسال باید سال شکوفایی فرهنگ و هنر در استان باشد.

 

وی با اشاره به کسب رتبه‌های برتر حوزه هنری این استان در رشته‌های مختلف در سال گذشته ادامه داد: کسب رتبه‌های برتر در چهارمین دوره تولیدات، طراحی، تصویرسازی، حجم و مجسمه سازی، موسیقی محلی و سرود از جمله رتبه‌هایی بوده که حوزه هنری استان در سال گذشته کسب کرده است.

 

رییس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری از تدوین کتاب تاریخ انقلاب اسلامی استان خبر داد و افزود: سال گذشته تدوین کتاب تاریخ انقلاب استان آغاز و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال یا اوایل سال 96 این کتاب رونمایی شود.

 

شیروانی با بیان اینکه فیلم «بادیگارد» به زودی در سینماهای استان اکران می‌شود، گفت: فیلم بادیگار به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا که یکی از فاخرترین فیلم‌های کشور است به زودی در سینماهای استان اکران می‌شود.

 

وی با اشاره به فروش فیلم‌های اکران شده در سال گذشته تصریح کرد: فیلم «محمد رسول الله» یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌ها در استان بوده است.

 

رییس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری نشست‌های خوانش کتب ایرانی در استان خاطرنشان کرد: 11 سال متوالی است که نشست‌های خوانش کتب ایرانی با حضور هنرمندان پیشکسوت از سراسر کشور در استان برگزار می‌شود.

 

این مقام مسؤول با اشاره به مشکلات حوزه هنری استان گفت: با توجه به این که هنرمندان استان تاکنون رتبه‌های برتر را در رشته‌های مختلف به ویژه مجسمه سازی وتئاتر کسب کرده‌اند اما سالن آمفی تئاتر و کارگاه حجم در استان وجود ندارد و به دلیل کمبود اعتبارات و امکانات هنرمندان آثار خود را در استان‌های دیگر در معرض نمایش یا به فروش می‌رسانند و این یکی از بزرگ ترین مشکلات حوزه هنری استان است که می‌طلبد امسال در این راستا مسؤولان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند./9457/202/ب2

ارسال نظرات