۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶
کد خبر: ۳۲۳۸۸۴
حجت الاسلام والمسلمین رجبی:

تصور این که با مذاکره مشکلات حل می شود ساده لوحانه است/ واکنش به اظهارات اخیر هاشمی

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که بسیار ساده لوحانه و تفکر خام است که کسی فکر کند با مذاکره مشکلات شده و دشمنان دست از خصومت بر می دارند، گفت: این تفکر از نظر فرهنگ دینی و بیانات قرآنی و هم از نظر تجربی تفکری باطل است.
حجت الاسلام والمسلمين رجبي آيت الله رجبي

حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی عضو جامعه مدرسین جامعه حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اظهارات اخیر هاشمی رفسنجانی مبنی بر این که دنیای فردا دنیای مذاکره است نه موشک گفت: این نوع موضع گیری ها به یکی از دو دیدگاهی که مقام معظم رهبری در سخنان نوروز بیان فرمودند باز می گردد.


وی افزود: برخی فکر می کنند با ارتباط و مذاکره با آمریکا مشکلات مملکت حل می شود و طرفدار این هستند که باید با آمریکا مذاکره کرد و مشکلات ما برای این است که نتوانستیم تعامل خوبی با آمریکا داشته باشیم؛ این افراد معتقد هستند که اگر با آمریکا خوب تعامل شود مشکلات حل خواهد شد.


قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که این افراد از پیشینه شفاف و روشن استکبار جهانی غافل هستند، اظهار داشت: پیشینه استکبار نشان می دهد که آنها به هیچ وجه حاضر نیستند کشور اسلامی، مستقل و پایبند به ارزش ها باقی بماند؛ بنابراین به هر دلیلی برای ایشان هم چنین دیدگاهی مطرح است.


وی ادامه داد: اگر کسی چنین تصوری داشته باشد باید بگوید که مذاکره کردیم و به نتایجی رسیدیم از این رو باید ادامه بدهیم و دیگر بحث از چیزهایی که سبب حساسیت طرف مقابل شود را باید کنار بگذاریم و می گویند به بحث های دفاعی خیلی نباید اهیمت داد.


حجت الاسلام والمسلمین رجبی با بیان این که ممکن است در آینده این افراد به جایی برسند که روز ارزش ها نیز نباید حساس بود، ابراز داشت: نشانه هایی در تعابیر برخی از آقایان نیز وجود داشته است به عنوان مثال گفته شده که چرا اصرار بر حجاب و برخی مسائل دیگر وجود دارد.


وی عنوان کرد: این مسائل برخاسته از طرز تفکری به شمار می رود که معتقد است تمام مشکلات ما از عدم تعامل با آمریکا است و اگر مذاکره ادامه پیدا کند همه مشکلات حل می شود، این نوع تفکر ساده لوحانه است؛ بیانات دینی و قرآن کریم می فرماید دشمنان اسلام با مسلمانان مبارزه خواهند کرد تا این که آن ها را ارزش های دینی باز گردانند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: شکی نیست که استکبار جهانی دشمن سرسخت جمهوری اسلامی و اسلام است و شکی نیست که تحت تأثیر صهیونیست ها هستند، آنها به کمتر از دست برداشتن از ارزش ها و خداحافظی با اسلام قانع نمی شوند.


وی اضافه کرد: بسیار ساده لوحانه و تفکر خام است که کسی فکر کند با مذاکره مشکلات حل شده و دشمنان دست از خصومت بر می دارند، این تفکر از نظر فرهنگ دینی و بیانات قرآنی و هم از نظر تجربی تفکری باطل است؛ همین کسانی که آقایان تصور می کنند که مشکلات با مذاکره با آنها حل می شود همین الان به صورت صریح یا کنایی اعلام می کنند که ایران باید وضعیت و رفتار خود را تغییر دهد؛ هدف نهایی دشمن دست برداشتن از اسلام است./1323/ت302/ج

ارسال نظرات