۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۳۲۳۸۲۷
مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی:

طلاب و روحانیان گفتمان اقتصاد مقاومتی را در جامعه نهادینه کنند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر لزوم نقش‌آفرینی همه اقشار در تحقق شعار سال، گفت: در این رابطه باید طلاب و روحانیان با فعالیت‌های ترویجی خود برای نهادینه کردن گفتمان اقتصاد مقاومتی در جامعه تلاش کنند.
حجت الاسلام سالاري حوزه علميه خراسان شمالي

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری رسا در بجنورد، با بیان اینکه حوزه علمیه خراسان نخستین حوزه علمیه کشور است که سند چشم‌انداز آن تدوین و خدمت رهبر معظم انقلاب نیز ارائه شده است، اظهار کرد: از ابتدای سال 95 برنامه اجرایی پنج‌ساله نخست سند چشم‌انداز حوزه علمیه خراسان وارد مرحله اجرایی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه با اجرای سند چشم‌انداز حوزه علمیه خراسان و با برنامه‌ریزی دقیق‌تر، زمینه موفقیت بیشتر در بخش‌های علمی و آموزشی، تهذیبی، فرهنگی و پژوهشی برای طلاب فراهم می‌شود، افزود: در این راستا مدارس علمیه استان خراسان شمالی نیز عزم خود را برای ارتقای بیشتر در بخش‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی جزم کرده‌اند.

 

دبیر شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با اشاره به اثرات و فواید مدارس علمیه در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی، ادامه داد: افزون بر اثرگذاری مدارس علمیه در بخش‌های مختلف جامعه، در حوزه اقتصادی نیز، طلاب و روحانیان می‌توانند نقش مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبری داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: اگر حوزه‌های علمیه قوی‌تر و پررونق‌تر شده و روحانیان آگاه و زبده‌ای را تربیت کنند این روحانیان می‌توانند در ترویج آموزه‌های اقتصادی اسلام ازجمله قناعت، صرفه‌جویی، دوری از اسراف و غیره فعالیت کرده و گفتمان اقتصاد مقاومتی را در جامعه اسلامی نهادینه کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به کمبودها و کاستی‌های زیرساختی موجود در مدارس علمیه استان، اظهار کرد: اکنون ساختمان مدرسه علمیه خواهران آشخانه، گرمه و جاجرم امانی بوده و ساختمان دو مدرسه علمیه خواهران و برادران فاروج نیز استیجاری هستند.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه در صورت تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های در دست ساخت حوزه‌های علمیه شهرستان‌های مختلف استان، بخشی از این کمبودها جبران می‌شوند، گفت: در حال حاضر پروژه احداث ساختمان مدرسه علمیه خواهران آشخانه با دو هزار و 150 مترمربع زیربنا 56 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و استادسرای حوزه علمیه برادران آشخانه نیز 97 درصد پیشرفت کرده است.

 

وی ادامه داد: همچنین پروژه تکمیل مدرسه علمیه حضرت بقیه‌الله الاعظم (ع) آشخانه نیز با زیربنای دو هزار و 500 مترمربع اکنون 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و به زودی تکمیل می‌شود.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی در مورد روند ساخت مدرسه علمیه برادران امام موسی کاظم (ع) جاجرم نیز، گفت: این ساختمان با زیربنای دو هزار و 580 مترمربع اکنون 43 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما استادسرای این مدرسه با چهار واحد بیش از 95 درصد پیشرفت داشته و تقریباً به پایان رسیده است.

 

وی اظهار کرد: طرح احداث ساختمان حوزه علمیه خواهران فاطمه الزهرا (س) گرمه نیز با دو هزار و 150 مترمربع حدود شش درصد پیشرفت فیزیکی دارد که مسائل مربوط به زمین این مدرسه از عواملی کندی پیشرفت آن به شمار می‌روند.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی در مورد روند اجرای طرح احداث مدرسه علمیه خواهران فاطمه الزهرا (س) اسفراین نیز افزود: این ساختمان با زیربنای دو هزار و 150 مترمربع از محل اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب احداث شده و اکنون بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

به گفته وی طرح تکمیل مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد نیز با 300 مترمربع به طور کامل به اتمام رسیده اما استادسرای این حوزه علمیه در چهار واحد با 300 مترمربع به علت مسائل مربوط به زمین محل احداث تنها چهار درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

حجت‌الاسلام سالاری مکی در مورد طرح احداث ساختمان مرکز نمایندگی مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی نیز افزود: این موضوع در سفر اخیر مدیر حوزه علمیه خراسان به خراسان شمالی مطرح و مصوب شد و عملیات ساخت آن از تابستان پارسال در پنج طبقه آغاز شده است.

 

مسؤول نمایندگی حوزه علمیه خراسان شمالی با اشاره به اینکه بودجه احداث این ساختمان از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان پرداخت می‌شود، افزود: این پروژه از تابستان پارسال تاکنون بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی را تجربه کرده است./9314/302/ب1

ارسال نظرات