۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۳۲۳۷۶۰
آیت الله طباطبایی نژاد:

تشکیل اتاق فکر برای تحقق مطالبات رهبری در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل ضروری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در دیدار نوروزی خود با مسؤولان استان عملی کردن مطالبات رهبری در نوروز 1395 را از مهم ترین وظایف مسؤولان در سال جدید برشمرد و گفت: تشکیل اتاق فکر برای تحقق منویات رهبری در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل ضروری است.
آيت الله طباطبايي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان امروز در دیدار نوروزی خود با مسؤولان استان، همگان را از اقدامات صوری و عوام فریبانه منع کرد و گفت: سال هاست که مشکلات اقتصادی کشور از دغدغه های اصلی رهبر معظم انقلاب بوده و در نامگذاری های سال نیز توجه ویژه ای به این قضیه شده است، ولی اغلب مسؤولان به تهیه پوستر و بنر و ذکر نام سال بالای سر برگ ها اکتفا کردند، لذا تاکنون شاهد بهبود اوضاع اقتصادی کشور نبودیم.

 

آیت الله طباطبایی نژاد افزود: به همین دلیل در نامگذاری امسال اقدام و عمل را در کنار اقتصاد مقاومتی آورده اند و جز با عزم همگانی مردم و مسؤولان به نتیجه ای نخواهیم رسید.

 

وی تشکیل اتاق فکر ویژه ای را پیشنهاد داد و گفت: باید تعدادی از نخبگان اهل نظر طی جلسات منظمی بنشینند، فکر کنند و ببینند با امکانات محدود کنونی چگونه می توان چرخه اقتصادی استان را به پیش برد و مردم را برای معیشتی راحت تر یاری کرد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این موضوع که بسیاری از کارها هزینه ای در بر نخواهد داشت، اظهار داشت: در بخش کشاورزی با ارائه بسیاری از روش ها به کشاورزان و یا در بخش صنعت با راهنمایی سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی می شود هم به اقتصاد کشور و هم به معیشت مردم کمک کرد.

 

وی به روایت امیرالمؤمنین (ع) اشاره کرد و گفت: حضرت می فرمایند: فقر انسان را به کفر می کشد، لذا بدین معنا نیست که مجبور به دزدی می شود، بلکه مفهوم آن این است که او را زیر سلطه کافر می برد.

 

نماینده ولی فقیه در استان پایه و اساس استقلال سیاسی و فرهنگی را استقلال اقتصادی دانست و افزود: اگر کشوری از نظر اقتصادی مستقل نباشد، برای تأمین معاش خود به دیگران وابسته می شود و نمی تواند از نظر سیاسی مستقل باشد لذا کشوری که از نظر اقتصادی مستقل است، زیر سلطه هیچ ابرقدرتی نمی رود چون به آن ها نیازی ندارد.

 

وی ایجاد اشتغال، حمایت از تولیدکننده و تولیدات داخلی را از جمله اقدامات لازم برای بهبود اقتصادی کشور دانست و گفت: بسیاری از مشکلات کشور با تدبیر و اندیشه قابل حل شدن است، اما باید افرادی باشند که با دلسوزی در جهت اصلاح وضع کنونی و بر طرف کردن موانع قدم بردارند./1305/پ202/ج

ارسال نظرات