۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۳۲۳۶۷۱
آیت‌الله مهمان‌نواز تأکید کرد؛

لزوم نقش‌آفرینی درست رسانه‌ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی

خبرگزاری رسا ـ عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش تأثیرگذار رسانه‌ها در پیشبرد اهداف نظام اسلامی، گفت: امسال باید رسانه‌ها و مطبوعات در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبری نقش‌آفرینی درست و اصولی داشته باشند.
آيت الله مهمان نواز- ديدار اعضاي بسيج رسانه خراسان شمالي آيت الله مهمان نواز- ديدار اعضاي بسيج رسانه خراسان شمالي آيت الله مهمان نواز- ديدار اعضاي بسيج رسانه خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در دیدار اعضای بسیج رسانه که با محوریت شعار سال برگزار شد، با تبیین ویژگی‌های رسانه مطلوب در جامعه دینی، به نقش تأثیرگذار رسانه‌ها در پیشبرد اهداف نظام مقدس اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز بسیج رسانه با روحیه جهادی و خدمت صادقانه در راستای رسالت خود، می‌تواند نقش مهمی در بصیرت‌افزایی، تقویت ارزش‌های اسلامی و انسانی و ارتقای روحیه استکبارستیزی ملت مسلمان ایران داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه باید فعالیت برای تقویت اسلام و بیان حقایق دینی از اهداف اصلی رسانه‌ها باشد، اظهار کرد: رسانه‌ها در اجرایی شدن برنامه‌های اسلامی در جامعه رسالت مهمی داشته و باید تلاش کنند این رسالت خود را به درستی انجام دهند.

 

منتخب مردم استان خراسان شمالی در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اسلام دین پاک و ارزشمندی بوده و باید به حق به جامعه معرفی شود که در این زمینه همه به ویژه رسانه‌ها وظیفه دارند با اقدام و عمل درست خود، اسلام ناب محمدی را به مردم معرفی کنند.

 

آیت‌الله مهمان‌نواز با اشاره به اینکه تاکنون نقش‌آفرینی رسانه‌ها درباره موضوعات جاری کشور و فراز و فرودهای جامعه ما مهم و مثبت بوده است، خاطرنشان کرد: در سال جدید نیز با توجه به انتخاب شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی رهبر معظم انقلاب، باید رسانه‌ها در این زمینه فعال باشند.

 

وی با یادآوری نقش رسانه‌ها در اثرگذاری بر افکار مردم و جهت‌دهی به جامعه، اضافه کرد: امسال باید رسانه‌ها و مطبوعات در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبری نقش‌آفرینی درست و اصولی داشته باشند.

 

امام جمعه سابق بجنورد اظهار کرد: رسانه‌ها با قدرت قلم خود می‌توانند نقش مهمی در حیطه تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا کرده و با جهت‌دهی به حوزه‌های اقتصادی برای اجرایی شدن شعار سال اقدام کنند.

 

آیت‌الله مهمان‌نواز تصریح کرد: تاکنون رهنمودهای رهبری در حوزه‌های مختلف، گره‌گشای مسائل و مشکلات موجود در کشور بوده و در زمینه اقتصادی نیز اقتصاد مقاومتی حلال مشکلات این حوزه خواهد بود.

 

وی با بیان اینکه در کشور و نظام اسلامی ما زمینه‌های رشد و تعالی وجود دارد و ما باید تنها از این زمینه‌ها به بهترین نحو استفاده کنیم تا دچار غفلت و تسلط شیطان بر افکار و اعمال نشویم، ادامه داد: در حوزه رسانه‌ها نیز بزرگ‌نمایی موضوعات کم‌اهمیت، نادرست جلوه دادن حق و پوشاندن لباس حق بر باطل از جمله راهکارهای شیطان برای گمراهی رسانه‌ها و غلبه بر فعالان این بخش است.

 

آیت‌الله مهمان‌نواز با تأکید بر هوشیاری در این زمینه، خاطرنشان کرد: در حال حاضر شاهد تداوم توطئه‌های دشمنان هستیم و شرارت‌های آن‌ها همچنان ادامه دارد از این رو نباید به خواب غفلت فرو رفته و منفعل باشیم.

 

به گفته عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری باید همه بیدار و هوشیار باشیم زیرا هوای نفس و القائات شیطان همواره تلاش می‌کنند تا انسان را از مسائل معنوی و اخروی باز داشته و اسیر مسائل دنیوی و مادی کنند./9314/202/ب1

ارسال نظرات