۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۳۲۳۶۳۲
آیت الله بهشتی:

برنامه ریزی دولت برای اقتصاد مقاومتی باید منجر به خروجی مناسب شود

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین گفت: در زمینه اقتصاد مقاومتی شعار زیاد داده شده است اما مسأله مورد نیاز این است که اقتصاد مقاومتی به مرحله اقدام و عمل برسد، اقدام به این است که برنامه ریزی شود یعنی دولت، مجلس و مسؤولان باید دست به دست هم دهند تا با برنامه اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کنند.
آيت الله احمد بهشتي

آیت الله احمد بهشتی نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نامگذاری سال 95 به «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: این نامگذاری جنبه هایی دارد که یکی اصل مسأله اقتصاد مقاومتی است که باید تبییین شود فلسفه آن چیست.


وی افزود: دلیل و فلسفه مطرح شدن اقتصاد مقاومتی روشن است، اقتصاد مقاومتی وسیله ای برای این است که مملکت بتواند روی پای خود بایستد و تعادلی بین تولید و مصرف برقرار کند؛ نمی گوییم که کشور در مصارف خود اصلا نباید ازخارج کمک بگیرد ولی باید تلاش کنیم حداکثر تولید در زمینه های گوناگون وجود داشته باشد تا به خود کفایی برسیم.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که از نظر کشاورزی و صنعتی باید به خود کفایی برسیم، اظهار داشت: در عین حال ارتباط خود را با دنیای خارج نباید قطع کنیم ولی خودکفایی مسأله بسیار مهمی برای کشور است.


وی ادامه داد: نتیجه خودکفایی این می شود که بیکاری سرسام آوری که دامن گیر نسل جوان است کاهش پیدا کرده یا ریشه کن می شود، وقتی خودکفایی باشد همه مشغول شده و به دنبال تولید، درآمد زایی و کارآفرینی هستند؛ همه این مسائل به اقتصاد مقاوتی بستگی دارد.


آیت الله بهشتی با بیان این که رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که امسال در زمینه اقتصاد مقاومتی باید اقدام و عمل صورت گیرد، ابراز داشت: این مسأله نباید در حد شعار باشد، رهبر معظم انقلاب بارها قبل از امسال بر روی مسأله اقتصاد مقامتی تأکید کردند و بسیاری درباره آن صحبت کرده و مقاله نوشتند.


وی عنوان کرد: در زمینه اقتصاد مقاومتی شعار زیاد داده شده است اما مسأله مورد نیاز این است که اقتصاد مقاومتی به مرحله اقدام و عمل برسد، اقدام به این است که برنامه ریزی شود یعنی دولت، مجلس و مسؤولان باید دست به دست هم دهند تا با برنامه اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کنند.


نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مسأله اقتصاد مقاومتی موضوعی جدید نیست بلکه مدت ها پیش از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده است، پس از اقدام و برنامه ریزی برای اقتصاد مقاومتی باید به صورت دقیق کارها اجرا شود.


وی اضافه کرد: برنامه ریزی ها باید مقدمه عمل باشد نه این که برنامه ریزی صورت گیرد اما فقط در کاغذ بماند، امیدواریم که اقدام و عمل نسبت به اقتصاد مقاومتی در سال 95 تحقق پیدا کند./1323/ت302/ج

ارسال نظرات