۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۳۲۳۶۲۸
استاد حوزه علمیه:

طلاب، عملاً مبلغ دین باشند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به لزوم التزام کامل طلاب به آموخته های دینی خود، گفت: طلاب باید عملا مبلغ دین باشند زیرا اثرگذاری سخنان آن ها را دوچندان خواهد کرد.
جلسه اخلاق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، جلسه اخلاق حوزه علمیه شهرستان سرپل ذهاب ظهر امروز در مدرسه علمیه باقرالعلوم (ع) این شهرستان برگزار شد.


حجت الاسلام هوشنگ کریمی استاد حوزه علمیه در این جلسه ابراز داشت: طلاب و روحانیان جایگاهی ویژه در جامعه داشته و به عنوان مبلغان دین مبین اسلام از مقبولیت و جایگاهی والا برخوردارند.


استاد حوزه علمیه تصریح کرد: دشمنان اسلام به شدت از فعالیت های روشنگری و افزایش بینش و معرفت افراد در جوامع  اسلامی وحشت دارند و به دنبال منزوی ساختن قشر روحانیت و کمرنگ کردن نقش آن ها در جوامع اسلامی هستند.


وی تأکید کرد: طلاب و روحانیان دلسوز هیچ گاه تحت تأثیر هجمه های دشمنان قرار نگرفته و رسالت هدایتگری خود را به بهترین نحو به انجام می رسانند.


حجت الاسلام کریمی یادآور شد: طلاب باید در زندگی شخصی و اجتماعی خود به سیره اسلامی و دستورات دین مبین اسلام پایبند باشند زیرا در صورت عدم التزام کامل به دین، سخنان طلاب اثرگذاری نداشته و شأن لباس طلبگی مخدوش می شود.


استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: هنگامی که دعوت به دین با عمل صورت گیرد به این معنا که افراد التزام طلبه و روحانی به دین اسلام را مشاهده کرده و به سمت دین جذب شوند بسیار اثرگذار تر از سخن گفتن و دعوت زبانی افراد به رعایت امورات دینی است.


وی اذعان داشت: طلاب از دوران تحصیل بهره برده و به مباحثه و تحقیق پیرامون شبهات دینی خود بپردازند تا در دوران تبلیغ با مشکلی مواجه نشوند، بهتر است طلاب در دوران تحصیل آموخته های خود را به ورطه آزمایش کشیده و از هر فرصتی برای تبلیغ دین بهره ببرند.


حجت الاسلام کریمی در پایان بیان داشت: امید است که طلاب چه در دوران تحصیل و چه در دوران تبلیغ و انجام رسالت در انجام امور محوله اهتمام تام داشته و از هیچ تلاشی فروگذار نکنند و سختی و مشقت دنیوی را به امید پاداش و سعادت اخروی تحمل کنند./857/203/ب1

ارسال نظرات