۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۳۲۳۶۲۴
مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا گناوه:

ملتی که به فرهنگ اصیل خود پایبند نباشد مورد نفوذ بیگانگان قرار می‌گیرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران الزهرا گناوه گفت: ملتی که به افکار و اعتقادات خود باور و ایمانی برگرفته از عقل و اعتقادات قلبی داشته باشد، مسلماً به فرهنگ خود پایبند می‌ماند و نمی‌توان در آن نفوذ کرد، ولی ملتی که به فرهنگ خود پایبند نباشد، تحت نفوذ فرهنگ بیگانه قرار می‌گیرد و دشمن بیگانه هرچه بخواهد به آن‌ها القاء می‌کند.
نفوذ
سیده زهرا موسوی نسب، مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گناوه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار رییس و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، درباره دلیل هجمه برخی افرد به شورای نگهبان، گفت: این افراد دنبال این هستند که بگویند شورای نگهبان وجهه قانونی ندارد و از همان شروع انقلاب، دشمنان خارجی و منافقین داخلی با این شورا به مخالفت پرداختند زیرا شورای نگهبان، کسانی را که ایده‌هایشان هماهنگ با غرب و دشمنان انقلاب است و اصول انقلاب را زیر سؤال می‌برند، رد می‌کند.
 
وی افزود: هدف دشمن این است که مهره‌های نفوذی خود را در ارکان اصلی نظام وارد کند، اما اولین سد و دیواری که جلوی آن‌ها می‌ایستد، شورای نگهبان است و اگر قبلاً دشمنان مخالفت خود را علنی می‌کردند، اکنون می‌دانند که نباید مستقیم وارد شوند و در حال حاضر نفوذی‌های خود را جلو فرستاده‌اند.
 
موسوی نسب اظهار داشت: آن‌ها سایت‌های خبری، رسانه‌ها و از همه مهم‌تر مهره‌هایشان را وارد عمل کرده‌اند تا به ‌تدریج در ایده‌ها و اعتقادات اصیل مردم نفوذ کنند و شورای نگهبان را، یک سیستم دیکتاتوری جلوه دهند و به ‌طور مثال این را در افکار عمومی می‌اندازند که افرادی در بالا هستند که فقط اشخاص مورد قبول خودشان را وارد شورای نگهبان کرده و مخالفان را رد صلاحیت می‌کنند و این موضوع را آن‌قدر تکرار می‌کنند تا باور مردم شود.
 
وی ادامه داد: به نظر تنها راه مقابله با آن‌ها، این است که مردم بیدار باشند زیرا همه در معرض نفوذ دشمن هستند و تا جاهایی هم نفوذ کرده است، مردم باید بدانند کسی وارد این نظام شود که با اصول و ارزش‌های جمهوری اسلامی موافق باشد زیرا مردم در راه این انقلاب مبارزه کردند و شهید دادند تا کسانی وارد شورا شوند که مدافع ارزش‌های انقلاب اسلامی و نظام باشند.
 
مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گناوه تصریح کرد: مردم باید بدانند که دشمن در حال تخریب شورای نگهبان است تا به اهداف شوم خود برسد چراکه افرادی که عضو این شورا هستند از معتمدترین و وجیه ترین و باسابقه‌ترین افراد هستند اما اکنون باید حتی از نفوذ مخالفان نظام نه‌تنها در مجلس خبرگان رهبری که بلکه از نفوذ ارکان مخالف نظام در شورای نگهبان هم ترسید اگرچه که به لطف خداوند سبحان تاکنون این شورا از نفوذ دشمن پاک بوده است، ولی خطر نفوذ در همه‌جا امکان‌پذیر است.
 
وی با اشاره به پیامدهای عدم التزام به قانون و رأی مردم، بیان کرد: شاید بتوان این‌طور گفت که حتی آن‌ها که ملتزم به قانون هستند ـ بنا به فرموده حضرت آقا کسانی مثل آیت‌الله یزدی و آیت‌الله مصباح یزدی که بیش از این‌که آن‌ها به مجلس نیاز داشته باشند درواقع مجلس خبرگان به آن‌ها نیاز دارد ـ چنین افرادی چون خود را ملتزم به قانون اساسی و به تبعیت از شورای نگهبان می‌دانند اگر در شرایطی قرار گیرند که الآن پیش‌آمده، به رأی مردم احترام می‌گذارند چراکه دنبال مقام نیستند و می‌پذیرند و می‌دانند اگر دنبال این قضیه را بگیرند جز آشوب و بلوا و جنجال اتفاقی نخواهد افتاد پس با آرامش می‌پذیرند و به رقیبانشان تبریک می‌گویند چون اهداف بزرگ‌تری دارند.
 
موسوی نسب اضافه کرد: در صورتی‌که افرادی که به دنبال حزب‌بازی و یا قدرت‌طلبی هستند یا دنبال اهدافی‌اند که اکثراً ضد اصول است وقتی رأی نیاورند انتخابات را زیر سؤال می‌برند و با این کار باعث بی‌نظمی در کشور می‌شوند و بین مردم مظلوم‌نمایی می‌کنند و خواه‌ناخواه در اذهان مردم این تفکر به وجود می‌آید که حتماً مشکلی بوده است و این باعث بی‌نظمی و آشوب و فتنه می‌شود.
 
مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گناوه درباره لزوم انقلابی بودن مجلس خبرگان رهبری، تاکید کرد: در وهله اول تحقق این مسئله به عهده‌ی مردم است و مردم باید به کسانی رأی بدهند که انقلابی و به اصول و ارزش‌های انقلاب، ولایت‌فقیه و آرمان‌های امام پایبند باشند.
 
وی افزود: مردم باید در انتخابات بر این اصول تأکید کنند که به قول امام خامنه‌ای اگر نیاز شد (خدایی نکرده) رهبری انتخاب شود، رهبری باشد که در این مسیر و با این اهداف باشد و آن اصول را با شجاعت پیش ببرد و در مقابل استکبار بتواند مقاومت کند آن موقع چنین مجلس خبرگانی در وقت نیاز، رهبری با همان اصول و آرمان‌ها و اعتقادات انتخاب می‌کند که از این‌همه دستاورد دفاع کند، نه دودستی تقدیم به دشمن کند.
 
موسوی نسب اظهار داشت: ممکن است رهبری را انتخاب کنند که ظاهری وجیه و فقیه داشته و مورد وثوق باشد اما انقلابی، شجاع و مدبر نباشد و کنار دستش دشمن به همه اهدافش برسد و اگر تاکنون دشمن به اهدافش نتوانسته برسد چون رهبری با بصیرت و دوراندیش همچون امام سید علی خامنه‌ای(مدظله‌العالی) هست که جلوی دشمنان ایستاده است.
 
مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گناوه با اشاره به اقتصاد مقاومتی ابراز داشت: ملتی در اقتصادش پیشرفت می‌کند که بنای اقتصادش، تولید داخلی است و استقلال اقتصادی داخلی داشته باشد وقتی ما در مسئله‌ی اقتصادی وابسته باشیم ناخواسته و اجباراً در مسائل دیگر هم وابسته می‌شویم چون وقتی ما در مسئله‌ی اقتصادی وابسته‌ایم پس باید در مقابل خواسته‌های دیگر آنان به‌منظور رفع مایحتاج خود کوتاه بیاییم و درنتیجه استقلال سیاسی هم از بین خواهد رفت و هرچه آن‌ها گفتند باید بگوییم چشم.
 
وی اضافه کرد: در بحث علمی، یک حرکت علمی خوب و تولید علم باعث تولید ثروت و شکوفایی اقتصادی می‌شود خصوصاً وقتی این علم با صنعت آمیخته شود باعث می‌شود نیازها به بیگانه کمتر شود. در مورد فرهنگ هم همین‌طور است ملتی که به افکار و اعتقادات خود باور و ایمانی دارد که برگرفته از عقل و اعتقادات قلبی است مسلماً نمی‌توان در آن نفوذ کرد و به فرهنگش پایبند می‌ماند ولی ملتی که و به فرهنگ خود پایبند نباشد تحت نفوذ فرهنگ بیگانه قرار می‌گیرد و دشمن بیگانه هرچه بخواهد به آن‌ها القاء می‌کند.
 
موسوی نسب خاطرنشان کرد: راه پیشرفت در این‌ مورد به فرموده حضرت آقا همان ما می توانیم امام (ره) است.
 
مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) گناوه اشاره کرد: باید بدانیم ملتی که بخواهد در یک مسیری پیشرفت کند، خدا حتماً کمک خواهد کرد و جوان‌هایی مثل شهید احمدی روشن، شهید شهریاری و... به این آرمان‌ها پایبند ماندند و با دست‌خالی ولی باایمان به خداوند وابستگی‌ها را از بین بردند.
 
وی گفت: سخن کسانی که می‌گویند بدون غرب پیشرفت نمی‌کنیم مصداق آیه‌ی قرآن است که می‌فرماید: "چون از آن‌ها سؤال شود چه کسی روزی شمارا می‌دهد گویند خداوند ولی در باطن همه حواسشان در نزد غیر خدا است".
 
موسوی نسب اظهار داشت: به یاری خداوند درهای بسته باز و ذهن جوانان مملکت ما فعال می‌شود و به نظر حقیر کسانی که فکر می‌کنند آمریکا و غرب می‌توانند برای ما کاری کند ناخواسته به‌طرف شرک رفته‌اند./846/302/ب2
ارسال نظرات