۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸
کد خبر: ۳۲۳۵۸۰
با عنوان «سفیران آسمانی»؛

دوره آموزشی ویژه ائمه جماعات خراسان شمالی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی از برگزاری دوره آموزشی ویژه ائمه جماعات استان با عنوان سفیران آسمانی خبر داد و گفت: این دوره با شرکت ائمه جماعات از بیست و هفتم اردیبهشت تا یکم خردادماه جاری برگزار می‌شود.
دوره آموزشي سفيران آسماني

هاشم شیرازیان، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، اظهار کرد: دوره آموزشی سفیران آسمانی ویژه ائمه جماعات به همت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در این دوره آموزشی 45 نفر از ائمه جماعات استان حضور خواهند داشت، اضافه کرد: کشف فضاها و خلق معانی تازه در حوزه هنر و دین، اهمیت بخشی به کارکرد اصلی نماز و قرآن در مسجد با نگاه هنری، حرکت در جهت احیای کارکرد مسجد تراز اسلامی و تقویت و ایجاد توانایی در برقراری ارتباط با افراد مسجدی از جمله اهداف برگزاری این دوره آموزشی است.

 

شیرازیان ادامه داد: اصول و مبانی کار تشکیلاتی در مسجد، مرزبانی فرهنگی، مهارت‌های برنامه‌ریزی فرهنگی و قرآنی با محوریت مسجد، مسجد تراز اسلامی، چیستی و چگونگی، بایدها و نبایدهای مرزبانی فرهنگی، معنویت انقلابی، شیوه‌های جذب جوانان به مسجد، اقتصاد مقاومتی و بصیرت افزایی برخی از مباحث آموزشی این دوره محسوب می‌شوند.

 

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان شمالی اظهار کرد: دوره آموزشی سفیران آسمانی ویژه ائمه جماعات از بیست و هفتم اردیبهشت تا یکم خرداد در قم برگزار می‌شود.

 

انتشار فراخوان پژوهشی «احیای هویت و کرامت زن مسلمان در بستر مسجد تراز اسلامی»

وی در ادامه با اشاره به انتشار فراخوان پژوهشی «احیای هویت و کرامت زن مسلمان در بستر مسجد تراز اسلامی» خبر داد و افزود: با توجه به نقش کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در تحقق فرآیند نگاه متعالی و مترقی اسلام به زن در جامعه و جایگاه مساجد در تحکیم بنیان خانواده و احیای کارکردهای اصلی نظام خانواده با رویکرد «بازیابی هویت زن مسلمان در نظام اجتماعی» فراخوان مقالات، کتب و پایان‌نامه با عنوان «احیای هویت و کرامت زن مسلمان در بستر مسجد تراز اسلامی» از طرف معاونت آموزش و پژوهش ستاد عالی نظارت بر کانون‌های مساجد کشور منتشر شده است.

 

شیرازیان گفت: مبانی نظری، زمینه‌های تحقق، راهبردها و راهکارهای احیای هویت و کرامت زن مسلمان در بستر مسجد تراز اسلامی از جمله محورهای این پژوهش به شمار می‌روند.

 

وی ادامه داد: نقش مسجد در احیای کارکردهای نظام خانواده، اشتغال زنان مبتنی بر اصول و اولویت‌های زن مسلمان ایرانی، نظام تربیتی مسجد و نقش بانوان و نقش زنان در تحقق مسجد تراز اسلامی برخی از موضوعات پیشنهادی در این فراخوان پژوهشی هستند.

 

به گفته این مسؤول اهتمام به فعالیت‌های پژوهشی در حوزه زنان و ایجاد بستری مناسب به منظور تبیین و ترویج مطالعات و پژوهش در این زمینه، فراهم شدن محتوایی غنی از منابع ناب اسلامی درزمینه هویت زن مسلمان و احیای جایگاه زن و برطرف کردن خلأهای نظری از جمله اهداف اجرای این طرح پژوهشی هستند.

 

شیرازیان اظهار کرد: شناسایی و به‌کارگیری ظرفیت‌های موجود در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد درزمینهٔ ایده سازی و طراحی و ابتکار خواهران محقق و پژوهشگر، آگاهی بخشی به جامعه زنان و پاسخگویی به شبهات و پرداختن به چهار موضوع خانواده، جمعیت، بصیرت افزایی و اقتصاد مقاومتی که جزء شش مأموریت اصلی ستاد عالی کانون مساجد محسوب می‌شوند از دیگر اهداف برگزاری این طرح به شمار می‌روند.

 

وی خاطرنشان کرد: این فراخوان در قالب کتاب، مقاله و پایان‌نامه بوده و پژوهشگران تا بیستم و یکم تیرماه امسال هم‌زمان با روز عفاف و حجاب فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان شمالی ارسال کنند./9314/302/ب1

ارسال نظرات