۱۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۳۲۳۵۶۸
امام جمعه موقت سیریک:

قوام و دوام هر جامعه وابسته به استحکام خانواده ها است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت شهرستان سیریک گفت: قوام و دوام هر جامعه وابسته به استحکام خانواده ها است و آگاهی از دستورات تربیتی اسلام و پایبندی به اخلاق حسنه در محیط خانواده مهم ترین قدم در رسیدن به این اهداف مقدس است.
 سبک زندگي اسلامي

حجت الاسلام احمد خلیلی امام جمعه موقت شهرستان سیریک در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به نقش و اهمیت خانواده در جامعه اسلامی، گفت: خانواده نخستین نهاد اجتماعی است که در زندگی جمعی انسان شکل گرفته و مهم ترین نقش را در توسعه و رشد مراحل حیات بشر در امتداد تاریخ انسان از خود نشان داده است.

 

وی افزود: خانواده از ابتدا تا کنون و تا فرجام زندگی، نسبت به سایر نهادهای اجتماعی از ارزش و اهمیت خاصی برخوردار بوده و خواهد بود.

 

امام جمعه موقت سیریک تصریح کرد: بنای یک خانواده سالم بر انجام عمل صالح و پاکدامنی استوار است از این رو ترویج زندگی معنوی و انتخاب الگوی صحیح از انحراف و انحطاط خانواده جلوگیری می کند.

 

وی با بیان اینکه توجه به سبک زندگی اسلامی و معیارهای دینی ضرورتی برای تحکیم بنیان خانواده است، گفت: امروزه خانواده‌ها با مشکلات عدیده و معضلات فراوانی روبرو هستند و مخاطرات زیادی خانواده‌ها را تهدید می‌کند، از این رو باید برای رفع این معضلات و خطرات برنامه‌ریزی مناسب داشته باشیم.

 

حجت الاسلام خلیلی اضافه کرد: قوام و دوام هر جامعه وابسته به استحکام خانواده هاست و آگاهی از دستورات تربیتی اسلام و پایبندی به اخلاق حسنه در محیط خانواده مهم ترین قدم در رسیدن به این اهداف مقدس است.

 

رییس تبلیغات اسلامی سیریک، معتقد است: به منظور تغییر سبک زندگی تنها نمی‌توان با رویکرد علمی عمل کرد؛ بلکه لازم است سبک رفتاری نیز تغییر کند.

 

وی ساده زیستی را یکی از وجوه سبک زندگی اسلامی ایرانی عنوان کرد و بیان داشت: همانگونه که درسیره ائمه معصومین از جمله حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) شاهد ساده زیستی هستیم ضروری است تا هر کدام از ما در هر یک از شئون اجتماعی به ساده زیستی به عنوان یک فرهنگ اجتماعی اسلامی عمل کنیم.

 
امام جمعه موقت سیریک با تاکید بر پرهیز از خودنمایی ابراز داشت: باید با تلاش و کوشش، اعتدال و عدالت اجتماعی از نوعی که امام علی (ع) در دوران کوتاه حکومت خود به طور عمیق به آن می‌اندیشیدند دست یابیم و از سوی دیگر از خودنمایی خودداری کنیم و در امور معیشتی، فرهنگی و حتی پوشش و رفتار اجتماعی ساده زیست باشیم.

 

حجت الاسلام خلیلی در پایان توصیه کرد: زنان مسلمان در جهت رسیدن به سبک زندگی مناسب، بر اساس تعالیم دینی خود به تربیت کودکان، رسیدگی به امور سالمندان و جوانان بپردازند./851/302/ب1

ارسال نظرات