۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۷
کد خبر: ۳۲۳۵۲۴
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی:

بسترسازی برای تحقق اقتصاد مقاومتی محور فعالیت‌های فرهنگی خراسان شمالی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: بسترسازی و تلاش در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، محور و رویکرد برنامه‌های فرهنگی هنری استان در سال جاری است.
ثابت قدم وحيد- شوراي برنامه ريزي اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حسین ثابت‌قدم وحید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی این اداره کل که با حضور معاونان و کارکنان اداره کل و رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های مختلف استان برگزار شد، با اشاره به انتخاب شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» از سوی رهبر معظم انقلاب برای سال جاری، اظهار کرد: در این زمینه نهاد فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز برای تحقق شعار سال اقدام به بسترسازی و فرهنگ‌سازی خواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه بسترسازی و حرکت برای تحقق اقتصاد مقاومتی اولویت و رویکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی در سال جاری خواهد بود، افزود: انتخاب شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب جهت‌گیری کار را برای همه ما مشخص کرده و همه ما وظیفه داریم تا در راستای تحقق هر چه بهتر شعار سال گام برداریم چرا که حرکت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی یک وظیفه شرعی و ملی است.

 

ثابت‌قدم وحید با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگ و هنر، موضوع اقتصاد هنر را داریم، اضافه کرد: این امر می‌تواند به عنوان یکی از شئون اقتصاد مقاومتی مورد توجه بوده و در راهکارهایی نظیر مشارکت کردن با برخی از دستگاه‌های فرهنگی ما در حوزه فرهنگ و هنر یاری کند.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: کار فرهنگی اساس و امر مبارک و شایسته‌ای است که توجه به آن می‌تواند منجر به تعالی خود و جامعه شود.

 

وی با اشاره به هم‌زمانی ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) با روزهای نخست سال ٩٥ گفت: توجه به اهل بیت (ع) و معنویت می‌تواند ما در مسیر حرکت کمک کند و در این راستا می‌بایست با همت، تلاش و برنامه‌ریزی اقدام شود زیرا شأن فرهنگ و هنر به واسطه این اقدامات ارتقا می‌یابد.

 

ثابت‌قدم وحید اظهار کرد: سال ٩٤ برای حوزه فرهنگ و هنر خراسان شمالی سالی پر از خیر و برکت همراه با اجرای برنامه‌هایی متناسب با حوزه فرهنگ و هنر بود و امید است سال ٩٥ هم بتوانیم با همت جامعه فرهنگی و هنری استان، با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در راستای خدمت به مردم گام برداریم.

 

وی همچنین گفت: شعار حوزه فرهنگ و هنر خراسان شمالی در سال ٩٥ شکوفایی فرهنگ و هنر در پرتو اقدام و عمل است.

 

در ادامه این جلسه معاونان اداره کل و رؤسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های مختلف خراسان شمالی با ارائه گزارشی از اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در سال ٩٤ و برنامه‌های پیش‌بینی شده برای اجرا در سال جدید پرداختند.

 

در این نشست تجلیل از هنرمندان برجسته در جشنواره‌ها و همایش‌های مختلف، اجرای مصوبات کاروان فرهنگی و هنری تدبیر و امید، توجه به ارزش‌های اخلاقی و انقلابی، راه‌اندازی دبیرخانه انجمن مفاخر و رصد و معرفی یکی از مفاخر برای برگزاری بزرگداشت در شهرستان‌ها، توجه به موضوع امر به معروف و نهی از منکر، انتشار نشریه داخلی، توجه به بیمه هنرمندان، خبرنگاران، نویسندگان و فعالان قرآنی، تکمیل بانک جامع اطلاعات هنرمندان، برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی به صورت منظم، تدوین تقویم جمهوری اسلامی و برنامه‌های فرهنگی و هنری استان، ساماندهی انجمن‌های فرهنگی و هنری و توجه به ارزیابی عملکرد از سوی شهرستان‌ها به عنوان مهم‌ترین مصوبات مشخص شدند.

 

همچنین تدوین برنامه‌های سه‌ماهه از سوی معاونت‌ها و رؤسای ادارات و ارسال به اداره کل تا یک هفته آینده، تدوین جدول زمان‌بندی کارگروه‌های فرهنگی و هنری ذیل کاروان تدبیر و امید، حمایت از برنامه‌های هنری با موضوع قرآن، اختصاص نگارخانه گلشن بجنورد به معاونت‌های فرهنگی و هنری اداره کل برای راه‌اندازی نمایشگاه‌ها و اجرای برنامه‌ها و فعال شدن شورای توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی در شهرستان‌ها برخی دیگر از مصوبات این نشست بودند./9314/202/ب3

ارسال نظرات