۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۳۲۳۵۱۵
آیت الله صفایی بوشهری:

بزرگی ایران در آینه بوشهر به جامعه جهانی نشان داده شود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله صفایی بوشهری گفت: الان یک فرصت تاریخی ایجاد شده که با نگاه بین المللی، شهر بوشهر احیا و عظمت و بزرگی ایران در آینه بوشهر به جامعه جهانی نشان داده شود.
آيت الله صفايي بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر بوشهر، گفت: شهر بوشهر با داشتن ظرفیت های فوق العاده از جهات سرزمینی و منابع انسانی، ظرفیت و قابلیت بسیار بالایی برای بندر اول شدن نه تنها در سطح ملی بلکه حوزه خلیج فارس دارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: با نگاه نوین و دانش بنیان و طراحی های فوق روز و مدیریت جهادی می شود شهر بوشهر را در جامعه جهانی فوق العاده مطرح کرد.

 

بزرگی ایران در آینه بوشهر به جامعه جهانی نشان داده شود

وی با بیان اینکه شهر بوشهر، شهری دوست داشتنی و دارای مردمی خوب است، اظهار داشت: الان یک فرصت تاریخی ایجاد شده که با نگاه بین المللی، شهر بوشهر احیا و عظمت و بزرگی ایران در آینه بوشهر به جامعه جهانی نشان داده شود.

 

بسته توسعه و پیشرفت جامع شهر بوشهر در افق 1420 طراحی شود

آیت الله صفایی بوشهری با اشاره به اینکه شهر بوشهر دارای جغرافیای ویژه و سابقه تاریخی بسیار زیاد است، افزود: شهر بوشهر نیازمند طراحی یک بسته توسعه و پیشرفت جامع و پایدار بسیار دقیق در افق 1420، سپس ایجاد کرسی های نظریه پردازی بر روی آن است.

 

نماینده مقام معظم رهبری در استان بوشهر با بیان اینکه بوشهر در سال 1420 باید بوشهری شود که با شهرهای اروپایی مطابقت کند، تصریح کرد: افق دید ما در بوشهر 1420 باید این باشد که بوشهر زیباترین بندر جهان شود.

 

بوشهر دریایی طراحی شود

وی با اشاره به وضعیت استفاده از دریا در شهر بوشهر، تأکید کرد: در بوشهر باید از دریا به شکل بسیار خوب استفاده و بوشهر دریایی طراحی شود.

 

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه در استان بوشهر باید منابع انسانی قوی داشته باشیم، اظهار داشت: در استان بوشهر باید به جوانان اعتماد کرد و یکی از کارهایی که شهرداری و شورای اسلامی شهر می تواند انجام دهد ایجاد مدارس فوق العاده قوی پیش دبستانی، دبستان و دبیرستان و حمایت از آموزش و پرورش، ایجاد کلاس های کنکور و حمایت از جوانان در المپیادهای علمی است.

 

بافت قدیم بوشهر گنجی برای ایران است که باید احیا شود

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به حوزه اعتبارات شهرداری و شورای اسلامی شهر، عنوان کرد: اگر بخواهیم شهر بوشهر متحول شود باید حجم اعتبارات توسعه و پیشرفت فوق العاده باشد.

 

وی با بیان اینکه بافت قدیم شهر بوشهر گنجی برای ایران است، گفت: بافت قدیم شهر بوشهر یک گنج عینی معماری به معنای جامع، منطبق با آخرین استانداردهای پدافند غیرعامل در جهان است که باید احیا و سپس واگذار شود.

 

سال 94 سال موفقی برای شهر بوشهر بود

آیت الله صفایی بوشهری فضای فرهنگی و نظافت شهر بوشهر در ایام نوروز را مطلوب عنوان کرد و ضمن تشکر از اقدامات شهرداری و شورای اسلامی شهر بوشهر در سال گذشته، سال 94 را سال موفقی برای شهر بوشهر دانست.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به مبلمان و فضای ظاهری شهر بوشهر، نورپردازی، فضای سبز و زیبایی ساختمان ها و نمادها را در زیباسازی و جاذبه شهر بسیار مهم دانست.

 

شهرداری و شورای شهر از هیئات و مساجد حمایت کنند

وی در ادامه با اشاره به فضای فرهنگی و ورزشی شهر بوشهر، گفت: روز قرآنی استان بوشهر در ایران بی نظیر است و بسیاری از استان‌ها در حال الگو برداری از آن هستند.

 

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه یکی از وظایف شهرداری و شورای اسلامی شهر، حفظ روحیه دینی و فرهنگی مردم است، تصریح کرد: در این زمینه هیئات، مساجد و ستادهای نماز جمعه نقشی اساسی دارند که باید مورد حمایت شهرداری و شورای اسلامی شهر قرار گیرند.

 

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر در پایان، حمایت شهرداری از ورزش قهرمانی را کار بسیار خوبی عنوان کرده و بیان داشت: اگر در ورزش قهرمانی ورود پیدا نکنیم ورزش همگانی لطمه می بیند و نشاط و شادابی اجتماعی کم می شود./833/102/ب1

ارسال نظرات