۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۳۲۳۵۰۳
حجت‌الاسلام ذوالنور:

اگر روحیه انقلابی از حوزه گرفته شود چیزی برای حوزه باقی نخواهد ماند

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد کنگره شهدای روحانی کشور با تاکید بر این که اگر روحیه انقلابی از حوزه های علمیه گرفته شود چیزی برای حوزه باقی نخواهد ماند، گفت: در هر وهله‌ای که درخشش و بالندگی داشته‌ایم، علمای ولایی و متکی بر اصول و ارزش‌های دینی پرچم جهاد را برداشته و با روحیه انقلابی در برابر ستمگران و دشمنان اسلام ایستاده‌اند.
حجت الاسلام ذوالنوري

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به روایتی از حضرت علی بن موسی الرضا(ع) اظهار داشت: اسلام بر پنج پایه و اساس (نماز، زکات، جهاد، امربه معروف و ولایت) بنا شده است؛ بنابراین ولایت اساس اسلام بوده و بر حوزه علمیه لازم است که ولایی باشد.

 

وی با بیان این‌که قرآن کریم برای پیاده شدن و اجرایی شدن نازل شده است، عنوان کرد: کسی که بخواهد حکومت داشته باشد، باید به «ما انزل الله» و احکام شرعی حکم کند؛ تنها کسی می‌تواند به «ما انزل الله» حکم کند که اسلام شناس و فقه شناس باشد و در کنار این شناخت معرفتی و علمی، از صلاحیت‌هایی نیز برخوردار باشد؛ این امور تنها در وجود ولی فقیه جمع شده است.

 

دبیر ستاد کنگره شهدای روحانی کشور ادامه داد: تمام مراجع تقلید معتقدند که ولی جامع الشرایط اذن در تصرف دارد زیرا چنین شخصی به »ما انزل الله» و بایدها و نبایدهای شرع در جامعه حکم می‌کند.

 

حجت‌الاسلام ذوالنور ابراز کرد: اگر حوزه علمیه ولایی نباشد، کسی جای آن را نمی‌تواند پر کند تا به «ما انزل الله» در جامعه حکم کند؛ بنابراین حوزه علمیه باید انقلابی نیز باشد چراکه انقلاب به دنبال پیاده سازی احکام الله است.

 

وی افزود: اگر ولایی بودن و انقلابی بودن از حوزه گرفته شود، چیزی برای حوزه علمیه باقی نمی‌ماند و مردم به حال خودشان رها می‌شوند و غیر دین خدا و شیاطین بر جامعه حاکم می‌شود.

 

نماینده منتخب مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:‌ اگر حوزه علمیه ولایتمدار و انقلابی نباشد، طبیعی است که روحانیت از مردم و جامعه گرفته شود و چیزی از دین در میان جامعه باقی نماند.

 

وی یادآور شد: در هر وهله‌ای که درخشش و بالندگی داشته‌ایم، علمای ولایی و متکی بر اصول و ارزش‌های دینی پرچم جهاد را برداشته و با روحیه انقلابی در برابر ستمگران و دشمنان اسلام ایستاده‌اند.

 

حجت‌الاسلام ذوالنور تأکید کرد: روحانی که روحیه ولایی و انقلابی نداشته باشد و به حکومت ورود کند، در حقیقت آخوند حکومتی است و به جای وصف حجت‌الاسلام باید به او حجت طواغیت گفت./997/ت302/ج

ارسال نظرات