۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۳۲۳۴۵۶
اقتصاد مقاومتی از فرهنگ تا عمل(2)

درون‌گرا بودن اقتصاد مقاومتی و ضرورت توجه به داشته‌های داخلی

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای مرکزی قرارگاه عمار با اشاره به الزامات اقتصاد مقاومتی و ضرورت اقدام و عمل در این زمینه از سوی مسؤولان و مردم، گفت: براساس تأکید رهبر معظم انقلاب، اقتصاد مقاومتی، توجه به داشته‌های داخلی و تلاش در جهت تبدیل بالقوه‌ها به بالفعل است.
حجت الاسلام و المسلمين مهدي طائب

حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب، رییس شورای مرکزی قرارگاه عمار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به الزامات اقتصاد مقاومتی و ضرورت اقدام و عمل در این زمینه از سوی مسؤولان و مردم اظهار داشت: طبق تأکید رهبر معظم انقلاب، اقتصاد مقاومتی، توجه به داشته‌های داخلی و تلاش در جهت تبدیل بالقوه‌ها به بالفعل است.

 

وی تأکید کرد: کشور ایران در همه زمینه‌ها از جمله ظرفیت‌های معدنی و استعدادهای انسانی بسیار قدرتمند است که اگر این دو مورد همزمان به فعلیت برسد، می‌تواند توان بالایی را در جهت آبادانی و بی‌نیازی داخلی و حمایت و کمک به سایر کشورها نیز ایجاد کند.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم،‌ اقتصاد مقاومتی را درون‌گرا خواند و گفت: درون گرایی تلاش در جهت بالفعل کردن بالقوه‌ها است و راهکارش این است که چشم بر بالفعل‌های بیرونی ببندیم.

 

وی اقتصاد وابسته و متکی به مواد خام را میرا دانست و تصریح کرد: تا زمانی که اجناس آماده و ساخته شده خارجی وارد شود و مواد خام از کشور خارج شود، اقتصاد وابسته و میرا خواهد بود؛ زیرا مواد خامی که صادر می‌شود، همزمان توان خرید ما را کاهش می‌دهد و دیگر جایش پر نخواهد شد و اجناس وارد شده نیز کهنه و فرسوده می‌شود و به جایی خواهد رسید که برای خرید دیگر مواد خام و پولی باقی نمی‌ماند.

 

حجت الاسلام والمسلمین طائب به لوازم اقتصاد پویا، ماندگار و مقاومتی اشاره کرد و افزود: اگر امکانات بالقوه را به بالفعل تبدیل کردیم و در عین تبدیل مواد خام در داخل کشور، استعدادهای داخلی را در زمینه علم و فناوری شکوفا کرده و از صادرات بی‌رویه آن جلوگیری کردیم، در نتیجه به اقتصاد پویا و ماندگار دست پیدا خواهیم کرد.

 

وی یادآور شد: برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی باید اقدام و عمل کرد، چنان که برای کسب مدال‌های ورزشی فقط سخنرانی و حرف‌زدن کافی نیست و ورزشکاری که قصد دارد به مدال دست پیدا کند، باید روز و شب تمرین کند و ریاضت ورزشی بکشد؛ زیرا نابرده رنج، گنج میسر نمی‌شود.

 

رییس شورای مرکزی قرارگاه عمار گفت: برخی اقتصاد مقاومتی را اقتصاد ریاضتی معنا کرده‌اند؛ از این‌رو اگر منظورشان، عدم تحرک، پویا نبودن و اکتفا به حداقل‌ها است که البته منظور اقتصاد مقاومتی این نیست و این برداشت اشتباهی است، اما اگر منظورشان کار، تلاش، تحرک، پویایی و ریاضت در زمینه اقدام و عمل و تبدیل بالقوه‌ها به بالفعل‌ها است، تعبیر و فهم آنها درست است./908/ت302/ی

ارسال نظرات