۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۳۲۳۴۴۴

تقدیر آیت الله علوی گرگانی از خدمات نوروزی شهرداری قم

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله علوی گرگانی با تقدیر از حضور مدیران شهری در دفاتر علما و مراجع تقلید، گفت: خوشبختانه در مراجعاتی که مردم و مسافرین به ما داشتند، از خدمات و برنامه های نوروزی شهرداری قم اظهار رضایت کردند که رضایت مردم از شهر قم و خدمات شهری، آبرویی برای مراجع و علما است.
 حضرت آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی در دیدار سقائیان نژاد، معاونان شهردار و مدیران شهری قم، ضمن تقدیر از حضور مدیران شهری در دفاتر علما و مراجع تقلید و ارائه گزارش عملکرد و برنامه‌ها به ایشان، اظهار کرد: از آنجائیکه مراجع تقلید و علما مرکز مراجعات مردم هستند، قطعاً بهتر می‌توانند نیازهای شهر و مردم را منتقل کنند و همچنین آگاهی‌های مردم را افزایش دهند.

 

 این مرجع تقلید با اشاره به سخنان رهبری درخصوص محرومیت‌های شهر قم در زمان شاه و ظرفیت‌های بالای علمی، مذهبی و معنوی این شهر اضافه کرد: مقام معظم رهبری اظهار نگرانی می‌کردند که در جمهوری اسلامی نیز آنچنان که باید اقدامات خدماتی لازم در شهر قم رخ نداده و این دلیلی شد که از مقامات دولتی بخواهند اعتبار ویژه ای به قم اختصاص بدهند و قم تبدیل به استان شد.

 

وی با تأکید بر جایگاه ویژه قم به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی و مرکز جهان تشیع تصریح کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند که علم از قم به همه دنیا منتشر می‌شوند و این جایگاه در گذشته در اختیار نجف بود که امروز به قم منتقل شده است.

 

 حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه قم مرکز ظهور بقیه الله(عج) خواهد بود، خاطرنشان کرد: امام زمان(عج) توجه خاصی به این شهر دارند چراکه نمایندگان ایشان اینجا مستقر هستند و این شهر مرکز ثقل علم است.

 

وی با تاکید بر اینکه از برکت حکومت اسلامی در شهر قم از هر منظر برای توسعه علم فعالیت می‌شود، گفت: با تمام این ظرفیت‌ها و شاخص‌های مهم و کلیدی اما هنوز مسئولان بالادستی توجهی که باید به قم ندارند و اعتبار ویژه برای قم نمی‌بینند.

 

استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: چطور می‌شود مرکز قم این همه بدهی داشته باشد، باید به اندازه ای اعتبار به قم بدهند که نیاز به گرفتن وام نباشد.

 

وی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی کشور و رکود، تصریح کرد: البته شرایط سختی در کشور داریم و مسئولان باید هزینه‌ها و اعتبارات را مدیریت کنند ولی با همه این مسائل، باید مسؤولان به قم نگاه ویژه داشته باشند.

 

حضرت آیت الله العظمی علوی گرگانی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از حسن خدمات شهرداری قم، خاطرنشان کرد: خوشبختانه اقدامات گسترده ای در نوروز امسال در شهر قم صورت گرفت و شاهد رضایتمندی مردم و مسافرین از خدمات شهر، نظافت شهر و... بودیم، که مردم در مراجعاتی که به ما داشتند این مسئله را یادآور شدند و تقدیر کردند از خدمات شهر قم که این رضایتمندی مردم از مسئولان شهر و خدمات شهری، آبرویی برای شهر و مراجع و علما است.

 

وی با تاکید بر ضرورت توسعه خدمات و فعالیت‌ها در سال 95 گفت: امید داریم در سال جاری بیش از 94 خدمات داشته باشید و به مسائل شهری بیشتر رسیدگی کنید./998/د102/ج

ارسال نظرات