۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱
کد خبر: ۳۲۳۴۲۹
مبلغان جهادی(80)

تدوین طرح تربیت راویان سیره عملی زندگی علما

خبرگزاری رسا ـ گروه تبلیغی­ جهادی سیره علما در راستای نشر سیره عملی زندگی علما و مقابله با هجمه­های دشمن نسبت به علما در فضای مجازی فعالیت می­کند که اخیرا تدوین طرح تربیت راویان سیره عملی زندگی علما را در دستور کار قرار داده تا بتواند مردم را با علما و سیره عملی آنها آشنا کند.
مؤسسه پژوهشي سيره علما-گروه تبليغي جهادي سيره علما

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، گروه تبلیغی­جهادی سیره علما پس از فعالیت در عرصه تبلیغ دانش­آموزی و راهیان­نور، هجمه غرب نسبت به علمای اسلام و به فراموشی سپرده شدن سیره عملی علما، این گروه را بر آن داشت تا از سال 1390 به تبلیغ در عرصه نشر سیره عملی علما بپردازند.

 

با توجه به اینکه دنیای امروز، دنیای تکنولوژی است و متأسفانه مردم از فضای کتابخوانی فاصله گرفته اند، گروه تبلیغی­جهادی سیره علما، فعالیت خود را بیشتر در فضای مجازی دنبال می­کند و قابل رصد­کردن است.

 

این گروه در قالب های مختلف فضای مجازی به تبلیغ سیره علمای گذشته و حال حاضر می­پردازد که از جمله آن می­توان به سایت آن اشاره کرد که از بخش های مختلف تشکیل شده و کلیپ های تصویری و صوتی، متن(اخلاق، عرفان و سخنرانی­ها)، نگارخانه(تصاویر، پوستر، فلش کارت، مجله دیواری و دفترچه)، متن، اینفوگراف، پاورپوینت، نرم­افزار، تقویم، کتابخانه(معرفی کتب و فایل آنها)، موزه(گنجینه آثار و غیره)، دست خط و غیره را شامل می­شود.

 

یکی دیگر از قالب­های تبلیغی این گروه در فضای مجازی، ارتباط با مخاطبان و اقشار مختلف مردم از طریق شبکه ها اجتماعی تلفن همراه از جمله اینستگرام(با 20 هزار نفر مخاطب)، تلگرام(telegram.me/sireolama)، واتساپ، بیسفون و غیره است.

 

علاقه­مندان جهت دریافت مطالب مرتبط با سیره علمی زندگی علما در شبکه های اجتماعی می‌توانند با ارسال «دوستدار علما» به شماره 09012363370، فیلم و تصاویر علما را دریافت کنند.

 

از دیگر فعالیت­های این گروه، موزه­ای در قم است با همکاری مؤسسه موضوع­شناسی احکام فقهی در رو به روی بیت امام خمینی(ره) واقع در خیابان معلم بازگشایی شده است که در این موزه درباره سیره عملی علما فعالیت هایی صورت گرفته است.

 

قرارگیری نرم­افزارهای تولیدی این گروه در نرم­افزار کافه بازار، بارگذاری کلیپ­های تصویری این گروه در سایت آپارات و تولید DVD هایی درباره سیره عملی زندگی علما از دیگر فعالیت­های این گروه به شمار می­رود؛ قابل ذکر است که برخی از فعالیت­های این گروه در قالب همکاری با مؤسسات مختلف صورت گرفته است.

 

با توجه به اینکه ارتباط گیری مستقیم و چهره به چهره تأثیرگذاری زیادی را می‌تواند بر روی مخاطب داشته باشد، این گروه پیگیر طرحی در راستای تربیت راویان سیره علما هستند که در این زمینه کم کاری­هایی صورت گرفته است.

 

این طرح در مراحل اولیه خود قرار دارد که در این راستا پژوهش­هایی در دست تدوین است تا بتوان با طرح تربیت راویان نسبت به این مسأله مهم تلاش‌هایی صورت گیرد که پس از پژوهش و بررسی‌های لازم، راویان این امر مهم در اماکنی از جمله حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و امامزادگان و سایر اماکن مناسب این امر مستقر خواهند شد و اقشار مختلف مردم را با سیره عملی زندگی علما آشنا کنند./822/302/ب2

ارسال نظرات