۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۳۲۳۳۳۰
عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم تبیین کرد؛

کیفیت پذیرش طلاب جدید در دنیای فرا ارتباطی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مداحی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) طلاب امروز از امکانت و شرایط مناسبی برخوردار هستند، گفت: روحانیت باید بهتر عمل کند و ما شاهد رشد بیشتری نسبت به گذشته در حوزه های علمیه از لحاظ علمی و معنوی باشیم.
پذيرش طلاب جديد

حجت الاسلام عباس مداحی، نماینده طلاب و فضلای استان تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه در انتخاب داوطلبین جدید برای ورود به حوزه علمیه باید دقت بیشتری شود، ابراز کرد: با توجه به نقشی که روحانیت در طول تاریخ ایفا کرده است و در آینده نیز ایفا خواهد کرد مسؤولان پذیرش حوزه علمیه باید به ویژگی های اخلاقی و عبادی داوطلبین حوزه های علمیه از طریق مصاحبه با خود فرد و همچنین از طریق تحقیقات محلی در مساجد محل داوطلب و مراکز فرهنگی که داوطلب با آنها در ارتباط است توجه نمایند.

 

 وی ادامه داد: با توجه به اهمیت مرحله گزینش در مراحل بعدی که اگر گزینش درست انجام شود مراحل بعدی هم به نحو احسن پیش خواهد رفت و اگر در مرحله گزینش اشتباهی صورت گیرد ممکن است کسی که وارد حوزه می شود اولا استعداد لازم را نداشته باشد و در میانه راه از حوزه جدا شود و ثانیا در جامعه هم سرخورده شود بدین ترتیب مسئولین امر باید به استعداد و توان داوطلب نگاه ویژه داشته باشند.

 

حجت الاسلام مداحی با اشاره به اینکه هم در نسل گذشته حوزه علمیه و هم در نسل جدید حوزه ما شاهد وجود انسان های ارزشمندی هستیم، اظهار داشت: این اشخاص در زمینه های مختلف مانند مرجعیت، سیاسی، اجتماعی و حضور فعال داشته و خواهند داشت در نتیجه باید به ویژگی های اخلاقی و عبادی داوطلبین توجه شود.

  

عضو مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم افزود: در حال حاضر در حوزه ی علمیه پویایی بسیار خوبی وجود دارد در گذشته علماء و روحانیت از تلاش و پشتکار بسیاری برخوردار بوده اند.

 

وی ادامه داد: آنها در زمینه های معنوی و اخلاقی بسیار سرآمد بودند و این امر باید در حوزه های علمیه برای تربیت انسان های ارزشمند ادامه پیدا کنند و در نسل جدید هم شاهد رویش عالمانی با اخلاق و معنویت بالا باشیم.

  

حجت الاسلام مداحی با بیان اینکه در گذشته طلبه ها در شرایط و وضعیت نامناسبی قرار داشتند، تصریح کرد: شکنجه های سختی که تحمل می کردند رفتار نامناسبی که رژیم گذشته با طلاب داشت و یکی از آنها در قضیه ی مدرسه فیضیه رخ داد که طلاب مدرسه را با وضع فجیعی به شهادت رساندند مواجه بودند.

  

وی اضافه کرد: به برکت انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) طلاب امروز از شرایط مناسبی علمی و تبلیغی برخوردار هستند؛ بنابراین روحانیت باید بهتر عمل کنند و ما شاهد رشد بیشتری نسبت به گذشته در حوزه های علمیه از لحاظ علمی و معنوی باشیم.

  

حجت الاسلام مداحی در پایان گفت: امروز ما در عصر فرا اطلاعاتی و فرا ارتباطی قرار داریم با توجه به ویژگی رسانه ای بودن عصر حاضر، طلاب باید آشنایی کاملی نسبت به رسانه و تکنولوژی داشته باشند تا بتوانند مسائل و مشکلاتی که در جامعه به وجود می آید را حل نمایند و ادامه دهنده ی راه امام و شهدا باشند./875/ت302/س

ارسال نظرات