۱۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۳۲۳۱۳۳

بقاع متبرکه سیستان و بلوچستان میزبان 230 هزار زائر نوروزی

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه سیستان و بلوچستان با اشاره به استقبال گردشگران و زائران نوروزی از اماکن مقدس استان، گفت: بقاع متبرکه و مساجد بین راهی استان امسال میزبان 230 هزار زائر نوروزی بوده است.
خليلي

حجت‌الاسلام جواد خلیلی، معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: بقاع متبرکه و مساجد بین راهی که تحت پوشش اداره کل اوقاف می‌باشد، از ابتدای امسال تاکنون به 230 هزار مهمان و زائر نوروزی خدمات فرهنگی و رفاهی ارائه داده است.


معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان اظهار کرد: افزون بر پذیرایی و میزبانی از این تعداد زائر، همچنین 21 هزار نفر اعم از مهمانان خارجی و داخلی نیز در بقاع متبرکه و زائرسراهای استان اسکان داده شدند.


وی افزود: بقاع خواجه مهدی، سید باقر و بی بی دوست در زابل، بقعه سید مهدی در ایرانشهر، بقعه سید غلامرسول در چابهار، مسجد بین راهی حضرت ابوالفضل دوراهی بزمان و نیز زائرسرای امام رضا(ع) در زاهدان امسال میزبان طرح آرامش بهاری بودند.


خلیلی با بیان اینکه در سال گذشته به 150 هزار مسافر و زائر در ایام نوروز خدمت‌رسانی شد، تصریح کرد: همچنین برپایی خیمه‌های معرفت، نمایشگاه‌ها و غرفه‌های کودک در قالب اجرای این طرح در کنار بقاع متبرکه صورت گرفته است.


معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان عنوان کرد: بیش از 600 نفر از مهمانان افغان و پاکستانی نیز در سال جاری، در زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان اسکان داده شدند./831/303/ب1

ارسال نظرات