۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۳۲۳۰۷۲

چند خبر کوتاه از آستان قدس رضوی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری تورهای روزانه حرم‌شناسی ویژه زائران غیر‌ایرانی، انتصاب سید رضا اصغری به عنوان مدیر کل حراست آستان قدس رضوی، تشرف بانوی برزیلی به دین اسلام در حرم رضوی، رضایت حداکثری زائران از برنامه‌های حرم رضوی در لحظه تحویل سال و اجرای18 طرح نظرسنجی در سال 94 از عناوین سری دوم اخبارکوتاه آستان قدس رضوی است.
آستان قدس رضوي

به گزارش خبرگزای رسا در مشهد، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی از رضایت حداکثری زائران از برنامه‌های فرهنگی- مذهبی حرم مطهر رضوی در لحظه تحویل سال خبر داد.

 

حجت الاسلام سید جلال حسینی افزود: آنجایی که رسالت اصلی این آستان مقدس پرداختن به حوزه‌های فرهنگی با هدف ترویج معارف اهل بیت(ع) است، با این رویکرد برنامه‌های متنوعی در ایام نوروز برای زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی برگزار می‌شود.

 

وی ابراز کرد: خوشبختانه طبق بررسی و اعلام نتایج نظرسنجی که از سوی اداره کل روابط عمومی آستان قدس رضوی انجام شد، زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در ایام نوروز رضایت 90 درصدی خود را از برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و تبلیغی نوروز امساب ابراز کردند.

 

تورهای روزانه حرم‌شناسی ویژه زائران غیر‌ایرانی

آستان مقدس حضرت رضا(ع) همه ساله در ایام و مناسبت‌های خاص و ویژه میزبان خیل عظیمی از شیعیان است، به همین منظور مدیریت امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی برای برقراری ارتباط مستمر با زائران غیر ایرانی حرم حضرت رضا(ع) و همچنین آشنایی بیشتر با اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی، خدمات فرهنگی و تبلیغی متنوعی به زائران غیرایرانی ارائه می‌دهد.

 

برگزاری تورهای حرم شناسی از جمله این خدمات فرهنگی است که با هدف معرفی ابنیه و اماکن متبرکه و در سه بخش حرم‌شناسی، بازدید از موزه و بازدید از مرکز نمایشگاه و مؤسسات وابسته آستان قدس رضوی انجام می‌شود.

 

بازدید از صحن‌ها، مشاهیر مدفون در حرم، اماکن متبرکه و ابنیه تاریخی و هنری حرم مطهر رضوی نیز بخشی از این تورهای حرم‌شناسی است که از این طریق اطلاعات و دانش ارزشمندی به زائران ارائه شد.

 

بانوی برزیلی در حرم رضوی به دین اسلام مشرف شد

«رافائلی» بانوی تازه مسلمان برزیلی با حضور در دفتر مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی تمایل خود را برای تشرف به دین مبین اسلام اعلام کرد و پس از آن با ادای شهادتین به دین مبین اسلام مشرف شد.

 

 

وی بیان کرد: من با مشاهده تبلیغات منفی علیه اسلام و مسلمانان، برای مطالعه و بررسی در مورد اسلام و مذهب شیعه کنجکاو شدم و با مطالعه و تحقیق به اسلام روی آوردم.

 

رافائلی اظهار کرد: شیوه آشنایی من با دین اسلام از طریق «مرکز اسلامی امام حسین(ع)» در شهر ریودوژانیرو بود؛ این مرکز که جزو مراکز ضد صهیونیسم است نقش تاثیرگذاری در رشد تفکرات و عقاید مذهبی و دینی در من داشت.

 

این بانوی تازه مسلمان ادامه داد: در آمریکای لاتین تفکرات ضد امپریالیستی در حال گسترش است و کشورهای پیشرفته غربی تلاش دارند تا از راه حفظ وابستگی‌های اقتصادی و مالی، ملت‌ها‌ و کشورها را به استثمار بکشند.

 

اجرای18 طرح نظرسنجی در سال 94

با اجرای 18 طرح نظرسنجی از سوی اداره کل روابط عمومی آستان قدس رضوی در سال 94 میزان رضایتمندی مخاطبان آستان قدس رضوی مورد بررسی قرار گرفت.

 

ارزیابی خدمات آستان قدس رضوی در ایام نوروز از نظر زائران، بررسی میزان رضایت مندی مراجعان به معاونت املاک، اراضی و موقوفات آستان قدس رضوی و بررسی رضایتمندی زائران از خدمات ارائه شده در برنامه امام مهربانی‌ها برخی از نظرسنجی های انجام شده در سال 94 بود.

 

بررسی رضایتمندی مخاطبان آستان قدس رضوی، میزان رضایت‌ شرکت‌کنندگان در سلسله جشن‌های انوار الرضویه، شرکت‌کنندگان در جشنواره فرهنگی ورزشی امام رضا(ع) و همچنین شرکت‌کنندگان در مراسم اختتامیه جشنواره هشتمین خورشید ولایت نیز مورد بررسی قرار گرفت.

 

انتصاب سید رضا اصغری به عنوان مدیر کل حراست آستان قدس رضوی

طی مراسمی با حضور مهدی عزیزیان، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، ضمن تقدیر از تلاش های عادل رضایی، سید رضا اصغری به عنوان مدیر کل حراست آستان قدس رضوی معارفه شد.

 

 در حکم مدیر کل حراست آستان قدس رضوی که از سوی حجت الاسلام والمسلمین رئیسی؛ تولیت آستان قدس رضوی صادر شده، آمده است: امید است تلاش شما و تمامی خدمتگزاران به آستان قدس رضوی دراجرای بند پنج منشور مقام معظم رهبری«مدظله العالی» مبنی بر حفظ و نگهداری از بناها، اسناد و گنجینه های ارزشمند و ماندگار، مورد عنایت پرودگار متعال قرار گیرد.

 

عادل رضایی، مدیر کل سابق حراست آستان قدس رضوی نیز موفقیت های حراست کل را نتیجه همکاری همه ارکان آستان قدس رضوی دانست و گفت: مثل گذشته در لباس و کسوت سربازی همچنان در خدمت مجموعه هستیم و تمام توانمان را در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با آستان قدس رضوی به کار خواهیم گرفت./1308/101/ب2

ارسال نظرات