۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۳۲۳۰۶۰
معاون بین الملل حوزه:

انقلاب گریزی خطری بزرگ تر از انقلاب ستیزی است

خبرگزاری رسا ـ معاون بین الملل حوزه های علمیه انقلاب گریزی را خطری بزرگ تر از انقلاب ستیزی دانست و گفت: برخی که فکر می‌کنند علوم مختلف اسلامی تنها منحصر به گذشته است و نمی‌توان آن‌ها را در حکومت اسلامی مورد استفاده قرار داد اشتباه می‌کنند.
حجت الاسلام زماني معاون بين الملل حوزه علميه حجت الاسلام زماني ، معاون بين الملل حوزه هاي علميه کشور حجت الاسلام زماني ، معاون بين الملل حوزه هاي علميه کشور
حجت الاسلام محمد حسن زمانی معاون بین الملل حوزه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، خطر تفکر و اندیشه اسلام غیر انقلابی را دارای دو آسیب برای اندیشه حوزه دانست و گفت: صورت اول عدم ضرورت این انقلاب و نبود یک توجیه منطقی دینی برای استقرار حکومت جمهوری اسلامی است که اقلیتی از حوزویان متأسفانه هنوز دچار این اندیشه هستند گرچه تعدادشان بسیار اندک است ولی این اندک هم قابل تحمل نیست.
معاون بین الملل حوزه ادامه داد: کسانی که فکر می‌کنند این انقلاب ضرورتی نداشته، خدمت به انقلاب را وظیفه شرعی ندانسته و متدین بودن حتی به این انقلاب را عبادت نمی‌دانند این افراد در کناری نشستن و اکتفا به اصول و فقهی و دینی را برای تدین یک روحانی کافی می‌دانند.
حجت الاسلام زمانی درباره نخستین خطر تفکر و اندیشه غیر انقلابی افزود: افرادی پیدا می‌شوند که به بازدید از مناطق جنگی علاقه‌ای ندارند و هیچ رجحانی برای سفرهای مناطق جنگی و اردوهای راهیان نور پیدا نمی‌کنند و برخی از این افراد هنوز یک بار هم برای امام خمینی (ره) و رزمندگان دفاع مقدس دعا نکرده‌اند.
وی این مسائل را جلوه اول خطر غیر انقلابی بودن حوزویان دانست و گفت: اینان نشان تقدس را منزوی بودن از حکومت می‌دانند و خطر دوم که گسترش بیشتری از خطر اول دارد، انقلاب ستیزی نیست بلکه انقلاب گریزی است.
معاون بین الملل حوزه افزود: بعضی حضور حوزه در حل معضلات حکومتی را لازم نمی‌دانند، هر چند با حضور حوزه در عرصه‌های مختلف حکومت مخالفت نمی‌کنند اما در کتاب‌های فقه ضرورتی نمی‌بینند که از مسائل سنتی گذشته پا را فراتر بگذارند و پاسخی به نظام قضایی، بهداشت، روابط خارجی، انتخابات، احزاب و دیگر امور بدهند.
حجت الاسلام زمانی تصریح کرد: بعضی نمی‌خواهند که مسائل جدید را از فقه در آورند؛ گویا درس خارج فقه را به همان مسائل گذشته می‌دانند در صورتی که معتقد هستیم که فقه ابزار اصلی ما برای پاسخ به تمام مسائل جامعه است و به این علت می‌گوییم که همیشه زنده است.
وی ادامه داد این افراد در فلسفه هم اصول فلسفه را تنها مختص پاسخ دادن به مسائل گذشته می‌دانند و پاسخ مسائل جدید را نمی‌دهند همان گونه که در عرفان و اصول فقه هم همین نظر را دارند.
معاون بین الملل حوزه افزود: این افراد در واقع انقلاب ستیز نیستند بلکه انقلاب گریز هستند، حال اینکه انقلاب و حکومت ما مولود فقه و شریعت است و تمام نیازهای آن باید از فقه استخراج شود تا تمامی ابعاد حکومت ما صد در صد فقهی و دینی شود چون رهبر معظم انقلاب فرمود «انقلاب مولود حوزه است»./836/ت302/ج
ارسال نظرات