۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۳۲۲۹۹۸
امام جمعه موقت مشهد:

پیشبرد اقتصاد مقاومتی وظیفه همه جریان ها و احزاب است/ در دنیایی که دنیای شمشیر است باید قوی بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام فرزانه با اشاره به ضرورت تلاش همگانی برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور، گفت: تمام احزاب و جریان ها، چه آن ها که رأی آوردند و چه آن ها که رأی نیاوردند، خودشان را در پیشبرد اقتصاد مقاومتی نشان دهند، اگر می خواهند اصول باقی بماند و تحریم ها بی اثر شود، باید تلاش کنند.
حجت الاسلام فرزانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدباقر فرزانه ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد مقدس که در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در سالروز میلاد حضرت زهرا(س) پیرامون مسأله مهم استکبارستیزی گفت: آمریکا بداند که ایران هوشمندانه و با زیرکی الهی، نه با زیرکی شیطان صفتانه، آن جا که مذاکره را مفید بداند مذاکره خواهد کرد اما به دستور قرآن از تقویت بنیه دفاعی دست نخواهد کشید چون دنیا، دنیای شمشیر است و در برابر شمشیر منطق اثر نداشته و باید با شمشیر پاسخ داد.

 

امام جمعه موقت مشهد تصریح کرد: ملت ایران اقیانوس بی کرانی است که قدرت دارد با امواج سهمگین خود هر آن چه آمریکا را خشنود می کند، در یک حرکت سرشار از اتحاد و ولایتمداری دور اندازد و باز هم «مرگ بر آمریکا» بگوید.

 

آمریکا مانع اصلی در تحقق اقتصاد مقاومتی نیست

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان در بخش دیگری از بیانات امروز خود به شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» که از سوی رهبر فرزانه انقلاب برای سال 95 انتخاب شده است، اشاره و اظهار کرد: پیاده شدن جریان های درست اقتصادی از جمله «اقتصاد مقاومتی» در کشور با موانع زیادی روبه رو بوده که یکی از آن ها آمریکا و استکبار است اما مانع اساسی در حل مشکل اقتصادی مردم و پیشرفت اقتصادی کشور، در خارج از کشور نیست.

 

وی با تأکید مجدد بر لزوم حل مشکلات اقتصادی با نگاه به داخل کشور، افزود: آن چه در رأی لیست موانع حل مشکلات اقتصادی قرار دارد، آمریکا نیست. برخی اینقدر آمریکا را بزرگ نکنند. اساسی ترین مانع اعمال غیر اخلاقی احزاب سیاسی است.

 

تلاش های سیاسی مغایر با اخلاق، مانع اصلی حل مشکلات مردم

حجت الاسلام فرزانه خاطرنشان کرد: نمی توان گفت کشور حزب سیاسی نداشته باشد اما جریان هایی که می خواهند به هر وسیله ممکن به قدرت برسند و اهداف آن ها با خدا و مصلحت مردم و اخلاق اسلامی بیگانه است، بزرگ ترین مانع برای حل مشکلات اقتصادی هستند چرا که این گونه تلاش های سیاسی نتایج شومی برای ملت دارد و ای کاش این نتایج شوم فقط به خودشان برمی گشت و دامن گیر مردم نمی شد.

 

خطیب جمعه موقت مشهد سپس به تبیین نتایج تلاش های غیر اخلاقی جریانات سیاسی، گفت: اولین نتیجه این تلاش ها، دوری از اخلاق و خدا است و در نتیجه این تلاش ها آن ها را از پیام سال رهبر انقلاب غافل می کند. شما مردم به تلاش احزاب تا سال آینده نگاه کنید که برای اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی چه خواهند کرد. ببینید طبق این معیار، کدام حرکت سیاسی از مجلس یا دولت در پیاده سازی 10 مسأله اقتصادی رهبری بیشتر نمره گرفته اند.

 

تخریب های سیاسی به ایجاد کینه و اختلاف منجر خواهد شد

وی نهادینه شدن بداخلاقی های سیاسی را دومین نتیجه شوم تلاش های سیاسی مغایر با مشی اسلام دانست و خاطرنشان کرد: گاهی جریان ها آن قدر علیه یکدیگر تخریب، تضعیف، برچسب زنی و شایعه پراکنی می کنند که از یکدیگر کینه به دل می گیرند. طبیعی است که زیر سؤال رفتن احترام انسان، باعث شکل گیری کینه در دل او خواهد شد و تفرقه و اختلاف به بار می آورد.

 

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به زراندوزی های سیاستمداران دخیل در بداخلاقی سیاسی، تصریح کرد: یکی دیگر از نتایج شوم کار سیاسی خارج از اخلاق این است که به جای تقویت بنیه اقتصادی ملت، بنیه اقتصادی خود را تقویت می کنند.

 

حجت الاسلام فرزانه با اشاره به این که کمرنگ شدن حضور مردم در صحنه های اجتماعی نظام اسلامی از نتایج طبیعی چنین تلاش هایی است، ادامه داد: این تلاش های غیر اخلاقی مردم را به مسؤولان بدبین و بی اعتماد می کند. البته ملت ما هوشمندتر از این حرف ها است اما این مسأله نتیجه طبیعی چنین تلاش هایی خواهد بود.

 

اختلاس، اختلاف و تضعیف داخلی آمریکا را خرسند می کند

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در جمع بندی سخنان خود اظهار کرد: اختلاس، اختلاف و تضعیف جریان های داخلی آمریکا را خشنود کرده و باعث می شود دلسوزان حقیقی ملت اصلا وارد صحنه نشوند.

 

وی تصریح کرد: من به همه احترام می گذارم و حق هر ایرانی است که کاندیدای انتخابات شود اما آیا تمام کسانی که انتخاب شده اند، بهترین ها هستند؟ دعواهای سیاسی منجر به این می شود که برخی چهره های ارزشمند صحنه را ترک کنند.

 

حجت الاسلام فرزانه در پایان با اشاره مجدد به ضرورت تلاش همگانی برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور، گفت: تمام احزاب و جریان ها، چه آن ها که رأی آوردند و چه آن ها که رأی نیاوردند، خودشان را در پیشبرد اقتصاد مقاومتی نشان دهند، اگر می خواهند اصول باقی بماند و تحریم ها بی اثر شود، باید تلاش کنند./820/201/ب2

ارسال نظرات