۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳
کد خبر: ۳۲۲۸۹۷
مدیر حوزه علمیه هرمزگان:

اقتصاد مقاومتی به گفتمان فراگیر در جامعه تبدیل شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه هرمزگان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی هنوز به گفتمان فراگیر در جامعه ایران تبدیل نشده است، گفت: این مسأله می تواند از اصلی‌ترین دلایل عدم‌اجرای مناسب سیاست های اقتصاد مقاومتی باشد.
اقتصاد مقاومتي
حجت الاسلام روح الله مختاری مدیر حوزه های علمیه هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به نام "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" اشاره کرد و گفت: نامگذاری سال جدید به نام اقتصاد مقاومتی با تأکید بر دو کلمه "اقدام و عمل"، نشان دهنده ضرورت اهتمام جدی‌تر مسؤولان، آحاد ملت و نخبگان به مقوله اقتصاد است.
 
وی در ادامه، با تاکید بر اینکه مقاومت در عرصه اقتصاد نیز همانند سایر عرصه‌های مبارزه، راهبرد اصلی است افزود: رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتی را الگویی برگرفته از بنیان اسلام و قرآن برای مقابله با توطئه دشمنان معرفی کردند.
 
مدیر حوزه های علمیه هرمزگان، عدم استفاده از ظرفیت و پتانسیل های موجود در کشور برای اجرای سیاست های اقتصادی پایدار و اکتفا به شعار و عنوان اقتصاد مقاومتی از دیگر موانع و مشکلاتی برشمرد که در عدم تحقق این نوع اقتصاد دخیل است.
 
وی، رهنمودها و هدایت های قرآن کریم را بهترین راه حل مشکلات اقتصادی کشور و مصون ماندن از مصیبت‌های اقتصادی دشمن برای نفوذ در کشور عنوان کرد.
 
حجت الاسلام مختاری با اشاره به موانع و مشکلات بر سر راه تحقق و نهادینه شدن سیاست های اقتصاد مقاومتی، بر شناسایی و رفع این آسیب‌ها تاکید کرد و بیان داشت: عدم درک صحیح مفهوم اقتصاد مقاومتی از مهم ترین این مشکلات است که باید مرتفع شود.
 
وی، مسأله اقتصاد را مهم‌ترین محور دشمن برای نفوذ در کشور و تخریب و تخلیه انقلاب اسلامی دانست و افزود: پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی مستلزم پایان یافتن مشکلات اقتصادی و از آن طریق سد کردن مسیر نفوذ دشمن است.
 
مدیر حوزه های علمیه هرمزگان در ادامه، توجه به جایگاه و نقش گروه‌ها و اقشار مختلف را امری ضروری در تحقق اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و ابراز داشت: برنامه‌ریزی صحیح  از سوی دولت نخستین گام موثر در تحقق این امر مهم است.
 
وی در پایان با اظهار تاسف از اینکه اقتصاد مقاومتی هنوز به گفتمان فراگیر در جامعه ایران تبدیل نشده است، اذعان داشت: می توان از این مسأله به عنوان اصلی‌ترین دلیل برای عدم‌اجرای مناسب سیاست های اقتصاد مقاومتی نام برد./851/302/ب1
ارسال نظرات