۱۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۳۲۲۸۵۷

استقبال چشمگیر از خیمه معرفت مسجد مقدس جمکران

خبرگزاری رسا ـ خیمه معرفت مسجد مقدس جمکران با استقبال چشمگیر زائران و مسافران نوروزی روبه رو شده است.
جمکران

به گزارش خبرگزاری رسا،  طرح آرامش بهاری با محوریت برپایی خیمه‌های معرفت از 28 اسفند سال گذشته در 22 بقعه متبرکه قم آغاز شده و تا پایان تعطیلات نوروز امسال ادامه خواهد داشت.

 

یکی از نوآوری‌هایی که اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم در سال جاری داشته، برپایی خیمه معرفت در دو قطب زیارتی یعنی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران است.

 

این دو خیمه که با همکاری تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران برپا شده، روزانه پذیرای خیل عظیم مشتاقان و علاقه مندان فرهنگ اهل بیت(ع)، خاصه زائران شهر مقدس قم هستند.

 

خیمه معرفت مسجد مقدس جمکران که در کنار درب شماره دو یعنی باب المعصومه واقع در صحن رسول اعظم(س) برپا شده، همه روزه در دو نوبت صبح (10 تا 14) و عصر (16 تا 20) به ارائه خدمات فرهنگی می‌پردازد.

 

در روزهای سه‌شنبه و پنج‌شنبه‌ که تعداد زائران جمکران افزایش می‌یابد هم این خیمه معرفت فقط در نوبت عصر از 16 تا 23 دایر است.

 

پنجم غرفه شامل مشاوره وقف، احکام و پاسخگویی به مسائل شرعی، کودک و نوجوان، قرآن بخوانید جایزه بگیرید و مشاوره روانشناختی در این خیمه برپا شده‌اند و به تعداد غرفه‌ها مبلغان سازمان اوقاف در این خیمه معرفت حضور دارند.

 

استقبال از بعضی بخش‌های این خیمه همچون قرآن بخوانید جایزه بگیرید و کودک و نوجوان به حدی است که مسئولان خیمه برای پاسخگویی به تعداد بالای مراجعان، ناگزیر به تغییر مکان و افزایش مساحت آن شدند.

 

گفتنی است طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه قم با حضور 100 مبلغ اعزامی و مستقر اوقاف، طی نوروز امسال اجرایی شده است./1325/د102/س

 

منبع: سازمان اوقاف

ارسال نظرات