۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۳۲۲۸۱۶
مدیر حوزه علمیه خواهران سیریک:

تربیت فاطمی زنان نقش اساسی در سعادت جامعه دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران سیریک با بیان اینکه دین مبین اسلام به زن بها و شخصیت داد، گفت: زن با دارابودن تربیت فاطمی می تواند منشأ سعادت یک مملکت و ملت باشد.
فاطمه (س)

صغری ذاکری مدیر حوزه علمیه خواهران سیریک در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، ضمن تبریک به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) گفت: بازنگری در سیره فاطمی و تفسیر به روز از زندگی و شخصیت آن حضرت امری ضروری است.
 

وی افزود: بنابر بر روایات، حضرت فاطمه زهرا(س) با توجه به برخورداری از ویژگی‌های بی بدیل (س) اگر مرد بود حتما جزء انبیاء انتخاب می شد.
 

مدیر حوزه علمیه خواهران سیریک، بازگشت به رفتار فاطمی را ضروری دانست و تصریح کرد: تحقق این مهم نیازمند بازخوانی رفتار فاطمی است.

 

وی با بیان اینکه دین مبین اسلام به زن بها و شخصیت داد ابراز داشت: زن با دارابودن تربیت فاطمی می تواند منشأ سعادت یک مملکت و ملت باشد.

 

ذاکری با اشاره به نقش مادری حضرت فاطمه(س)، تربیت فرزندانی صالح را شریف ترین شغل برای زنان، دانست و اذعان داشت: زن باید در کنار دانش اندوزی به فکر خانواده و تربیت فرزند سالم و صالح نیز باشد.

 

وی با استناد به آیات و احادیث متعدد، حضرت زهرا(س) را الگوی کاملی برای تمام زنان عالم معرفی کرد و بیان داشت: مقام حضرت فاطمه به دلیل سروری بر همه زنان عالم بالاتر از مقام مریم و آسیه و دیگر زنان برجسته تاریخ است.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران سیریک، سراسر زندگی حضرت فاطمه(س) را یک الگوی کامل برای کل بشریت معرفی و بیان کرد: بانوان مسلمان می توانند با الگوگیری از ابعاد مختلف زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان الگوی برجسته زندگی، سعادت دنیا و آخرت را برای خود رقم بزنند.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف تصریح کرد: برای توسعه و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه باید نحوه برخورد با بدحجابان را با بررسی علمی دوران زندگی حضرت زهرا (س) مورد مطالعه قرار داد./851/302/ب1

ارسال نظرات