۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۳۲۲۸۰۱
امام جمعه جاسک تأکید کرد؛

ضرورت تقویت بخش کشاورزی برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه جاسک گفت: کشاورزی ایران علیرغم برخورداری از پتانسیل فراوان جزء صنعت های پایین کشور محسوب شده و از پتانسیل بالای بخش کشاورزی در تولید استفاده نمی شود.
سال اقتصاد مقاومتي اقدام و عمل

حجت الاسلام جواد غلامی امام جمعه جاسک در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به نامگذاری سال به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری، گفت: غلبه بر فشارها و ضربه‌های اقتصادی دشمنان که سد راه پیشرفت جامعه است، از  اهداف اقتصاد مقاومتی است.

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی از سال‌های گذشته مسأله اقتصاد مقاومتی را مطرح  و بر ضرورت بازبینی در نظام‌های کنونی اقتصادی تٱکید کرده بودند.

 

امام جمعه جاسک ضمن تعریفی از مفهوم اقتصاد مقاومتی بیان داشت: اقتصاد مقاومتی اقتصادی فعال و پویاست که بر پایه دانش و سرمایه بومی، فرهنگ دینی و اسلامی سیاست‌گذاری شده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش صنعت کشاورزی در تحقق شعار سال جاری تاکید کرد: دولت باید از تمامی نهادهای عمومی و خصوصی فعال در بخش کشاورزی به عنوان یک فرصت مناسب حمایت کند.

 

حجت الاسلام غلامی، از بخش کشاورزی به دلیل تامین کننده امنیت غذایی به عنوان یکی از مقوله های اقتدار و امنیت ملی هر کشوری یاد کرد و بیان داشت: از پتانسیل بالای بخش کشاورزی کشور در تولید استفاده نمی شود.

 

وی تصریح کرد: صنعت کشاورزی در ایران علیرغم برخورداری از پتانسیل فراوان همچنان جزء صنعت های پایین کشور محسوب می شود.

 

امام جمعه جاسک همچنین تاکید داشت: دولت باید با حمایت جدی از بخش کشاورزی و کمک به تولید، رونقی به بخش صادرات محصولات کشاورزی و دامپروری ببخشد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، جلوگیری از خام فروشی گاز را گامی موثر در تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و فروش نفت، گاز و فرآورده های پالایشگاهی در صنعت نفت از مصادیق خام فروشی ذکر کرد.

 

حجت الاسلام غلامی در پایان بر آسیب‌شناسی اقتصاد کشور و موانع و نیازمندی های تحقق اقتصاد مقاومتی برای دستیابی به این امر مهم تاکید کرد و ابراز داشت: باید با رصد و شناسایی موانع اقتصادی، مرکز و محوری برای فعالیت در عرصه اقتصاد مقامتی داشته باشیم./851/302/ب1

ارسال نظرات