۰۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۳۲۲۷۱۹

چند خبر کوتاه از سازمان اوقاف و امور خیریه

خبرگزاری رسا ـ مردم در کنار امامزادگان به آرامش معنوی می رسند، قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان از اجرای طرح آرامش بهاری، ثبت چهار وقف جدید در ایام نوروز در همدان با نیت دینی و قرآنی، 40 امامزاده بوشهر پذیرای مسافران نوروزی است، 52 بقعه متبرکه در زنجان پذیرای زائران نوروزی از اخبار کوتاه سازمان اوقاف است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، ستاد خبری طرح آرامش بهاری از اداره کل اوقاف و امورخیریه گیلان دکتر محمدعلی نجفی ، استاندار گیلان در بازدید از طرح «آرامش بهاری» در حرم مطهر امامزاده هاشم (ع) اظهار کرد : مردم و مسافرین در کنار بقاع متبرکه آرامش معنوی کسب می کنند و باید در حفظ این ظرفیت معنوی بکوشیم تا مسافرین و زائرین با خاطره ای خوش استان گیلان را ترک نمایند .

وی در ادامه با زیارت حرم مطهر امامزاده هاشم (ع) ، از روند اسکان مسافران در زائرسرای این آستان مقدس بازدید کرد .

حضور بر مزار شهیدان متبرکه امامزاده هاشم (ع) و بازدید از روند توسعه برنامه‌های عمرانی این مکان مطهر از جمله برنامه‌های استاندار گیلان بود که وی بر حمایت از پروژه های عمرانی این آستان مقدس تاکید کرد .

لازم بذکر است طرح آرامش بهاری از 28 اسفند ماه در 231 بقعه متبرکه استان گیلان تا روز 14 فروردین در جریان است.

 

قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان از اجرای طرح آرامش بهاری

 

، طی بازدیدی که دکتر رسول زرگرپور استاندار و الهیاری مدیر کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان از فعالیت های طرح آرامش بهاری و خیمه معرفت مسجد امام خمینی (ره) داشتند از تلاشهای اداره کل اوقاف و امور خیریه استان دراجرای برنامه های متنوع فرهنگی که در قالب طرح آرامش بهاری در سطح بقاع متبرکه در حال اجراست تقدیر و تشکر کردند.

 

سخنگوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در این باره گفت : در این بازدید استاندار اصفهان از روحانیونی که در خیمه معرفت این مسجد تاریخی به مسافران خدمات فرهنگی ارائه می دهند هم تجلیل و قدردانی کرد.

 

وی ادامه داد: استاندار اصفهان در این بازدید به نقش بقاع متبرکه در فرهنگ ایران اسلامی اشاره کرد و از فعالیت های اداره اوقاف و امور خیریه در این راستا قدر دانی کرد.

 

حامد جعفرزاده در ادامه بیان کرد: در این بازدید دکتر الهیاری مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان از تعامل بسیار خوب و مثبت فیمابین این اداره با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان قدردانی کرد.

 

 ثبت چهار وقف جدید در ایام نوروز در همدان با نیت دینی و قرآنی

 

حجت الاسلام محمد کاروند با بیان اینکه پنج روز از اجرای طرح «آرامش بهاری» در استان می‌گذرد، اظهار کرد: در این مدت چهار وقف جدید انجام شد که در هر روز یک وقف صورت گرفت.

وی با بیان اینکه همه این موقوفات در شهرستان نهاوند بوده است، گفت: نخستین وقف یک قطعه زمین به مساحت چهارصد متر مربع است که در یکی از روستاهای نهاوند از سوی اهالی روستا وقف ساخت زینبیه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان ارزش ریالی این وقف را یکصد میلیون ریال دانست و گفت: این زمین به نیت ساخت زینبیه در روستای تپه یزدان نهاوند وقف شده است.

وی به دومین وقف صورت گرفته اشاره کرد و افزود: سه دانگ یک عمارت مسکونی به مساحت 250 متر به ارزش یک میلیارد ریال توسط خانم فاطمه سیدان وقف شد که نیت وقف تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآن در نهاوند است.
کاروند با بیان اینکه یک قطعه زمین نیز به مساحت 400 متر وقف شده است، گفت: ارزش ریالی این قطعه زمین 110 میلیون ریال عنوان شده که نیت از وقف نیز ساخت مسجد در روستای برجکی نهاوند است.

وی با اشاره به چهارمین وقف صورت گرفته افزود: همچنین یک قطعه زمین به مساحت 350 متر به ارزش یکصد میلیون ریال و با نیت ساخت مسجد در روستای قیلاب نهاوند توسط جمشید کولیوند وقف شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان با اشاره به برپایی خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه گفت: نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی، دفتر مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی، مسابقه فرهنگی روزانه، غرفه حجاب و عفاف، و نمایشگاه آرامش بهاری از جمله اقدامات در حال انجام در غرفه‌های خیمه معرفت است.

 

  40 امامزاده بوشهر پذیرای مسافران نوروزی است

 

حجت الاسلام مرتضی محمدیان اظهار داشت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی در کلیه بقاع متبرکه استان برنامه های ویژه فرهنگی برگزار می شود .

وی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری یکی از مهمترین طرح های اوقاف ویژه نوروز است افزود: در این طرح بقاع متبرکه پر تردد استان برای حضور زائران آماده شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: در کنار آماده سازی بقاع برای حضور زائران خیمه های معرفت که شامل غرفه کودکان، قرآنی،عفاف و حجاب، مشاوره دینی و ترویج فرهنگ وقف می باشد در بقاع متبرکه برپا شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بیان کرد: پخش دعای تحویل سال و سخنرانی مقام معظم رهبری در بقاع متبرکه از دیگر برنامه های اوقاف در آغازین روزهای بهار بود.

 

 52 بقعه متبرکه در زنجان پذیرای زائران نوروزی

 

حجت الاسلام احمد نیکنام ، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه طرح آرامش بهاری برای تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه، به قطب فرهنگی کشور برگزار می شود، اظهار کرد: طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه از 27 اسفندماه آغاز و تا 15 فروردین ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه این طرح در راستای آرامش روانی مسافران اجرا می شود، افزود: تمامی امامزادگان و بقاع متبرکه برای اجرای طرح آرامش بهاری، از حیث آراستگی ظاهری آماده ی استقبال از مسافران و زائران می باشند./1325/ن604/ی

 

منبع: سازمان اوقاف 

ارسال نظرات