۰۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۳۲۲۶۷۳
امام جمعه موقت کرمان:

دولت در راستای تحقق فرمایشات رهبر انقلاب گام بردارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کرمان گفت: اقتصاد مقاومتی همان اقتصاد اسلامی است و دولت تدبیر و امید باید در سال جدید اقدامات اساسی و گام های بلندی در راه تحقق اقتصاد مقاومتی و مطالبات رهبری بردارد.
حجت الاسلام صباحي حجت الاسلام صباحي حجت‌الاسلام صباحي صباحي حجت الاسلام صباحي امام جمعه موقت کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام محمد صباحی، امام جمعه موقت کرمان امروز در خطبه های نخستین نماز جمعه کرمان در سال جدید که در محل مصلی بزرگ امام علی(ع) برگزار شد، گفت: اقتصاد مقاومتی همان اقتصاد اسلامی است و دولت تدبیر و امید باید در سال جدید اقداماتی اساسی و گام های بلندی در راه تحقق اقتصاد مقاومتی بردارد.

 

وی افزود: دولت تدبیر و امید مناسب ترین دولت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است و این دولت باید گام های اساسی در راه تحقق مطالبات رهبری بردارد.

 

حجت الاسلام صباحی با اشاره به سخنان رهبری در اول فروردین، ادامه داد: ضروری است سخنرانی ابتدای سال رهبری مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد؛ چرا که سخنان پر محتوای ایشان تبیین شعار سال و رویکرد اصلی دولت و تمام اقشار مردم در سال بود.

 

این استاد حوزه علمیه با اشاره به عملکرد استاندار کرمان، گفت: استاندار کرمان با عملکردی بسیجی وار در حال انجام فعالیت ها و کار های بزرگی در کرمان بوده و عملکرد وی قابل تقدیر است.

 

آیت الله صالحی احیاگر حوزه علمیه کرمان بود

وی با اشاره به اینکه پنجم فروردین 35 سالگرد رحلت عالم ناشناخته کرمانی، حضرت آیت الله شیخ علی اصغر صالحی کرمانی است، گفت: این عالم والا مقام خادم مردم کرمان، اسلام و انقلاب بود و مرجع حل مشکلات مردم و رفع نزاع ها بود.

 

این استاد حوزه علمیه گفت: آیت الله صالحی احیاگر حوزه علمیه کرمان و مسجد جامع کرمان بود و توانست نیرو های بزرگواری مانند حجت الاسلام باهنر(ره) را برای خدمت به مردم و پاسداری از مرز های معنوی انقلاب تربیت کند.

 

وی با اشاره به بعد اخلاقی و علمی آیت الله صالحی، گفت: این عالم بزرگوار تحت تربیت شیخ عبدالکریم حائری موسس حوزه علمیه قم تربیت شد و موفق به اخذ درجه اجتهاد از ایشان شد.

 

امام جمعه موقت کرمان ادامه داد: آیت الله صالحی انسانی بی نظیر بودند که آیت الله حائری در مورد ایشان فرمودند: شیخ علی اصغر مانند طلا می ماند.

 

وی با اشاره به عید باستانی نوروز، گفت: عقل و درایت مردم ایران را می توان در انتخاب نوع آداب و سنن آن ها شناخت؛ سنت های نوروز مانند صله رحم و خانه تکانی همه از آداب اسلامی است که در دین اسلام به آنان سفارش شده است.

 

حجت الاسلام صباحی گفت: آداب و رسوم ایرانی همه مطابق با عقل و دین است؛ بنابراین می توان نتیجه گرفت که هر رسمی که با عقل ناسازگار است با آداب و سنن ایرانی نیز قابل جمع نیست.

 

وی گفت: اگر نوروز همان صله رحم و یا بهداشت خانه و خانه تکانی است، پس چه خوب است هر روز انسان نوروز و روز عید باشد.

 

دعای عرفه منشور توحید است

وی افزود: راه کمال و رسیدن به مقامات معنوی در شناخت خدا و شناخت خود انسان است و انسان سالک باید در سلوک الی الله ابتدا به شناخت ذات اقدس اله و شناخت خود بپردازد.

 

امام جمعه کرمان گفت: تقوا برترین توشه برای زندگی ابدی است و انسان ها باید در راه کسب تقوا و ره توشه زندگی ابدی تلاش کنند.

 

این کارشناس مسایل مذهبی به بیان فراز هایی از دعای شریف عرفه پرداخت و گفت: دعای عرفه منشور توحید و خداشناسی است.

 

وی به بحث اسم اعظم اشاره داشت و گفت: اسم اعظم یک کلمه نیست؛ بلکه یک مقام است و آن مقام انقطاع از غیر خداست.

 

حجت الاسلام صباحی گفت: اعمال انسان باید روح عبودیت و بندگی خدا را داشته باشد و این مسأله جز با شناخت خدا و شناخت خود انسان بدست نمی آید.

 

فاطمه زهرا(س) الگوی امام زمان(عج) است

این استاد حوزه علمیه با اشاره به مقام معنوی و شخصیت حضرت زهرا(س)، گفت: مقام معنوی ایشان ما فوق تصور انسان ها است و عقول از درک مقام حضرت فاطمه(س) نا توان هستند.

 

وی به بیان مناقب و ویژگی های شخصیتی فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و گفت: بنا به فرمایش امام عصر(عج) فاطمه زهرا(ع) الگوی ایشان هستند.

 

حجت الاسلام صباحی در پایان گفت: بنا به روایات موجود اطاعت این بانوی بزرگوار بر تمام موجودات هستی حتی پیامبران واجب است و ایشان حجت خدا بر ائمه اطهار هستند./9701/201/ب1

ارسال نظرات