۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۳۲۲۶۵۲
در هفته نخست سال صورت گرفت؛

بازدید بیش از 7 هزار نفر از بقاع متبرکه چهارمحال و بختیاری در قالب طرح آرامش بهاری

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای اجرای طرح آرامش بهاری تا به امروز بیش از 7 هزار نفر از 20 بقعه متبرکه این استان دیدن کرده اند که این آمار نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.
طرح آرامش بهاري

حجت الاسلام یونس گرجی، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه شاخص این استان تصریح کرد: این طرح هفتمین روز خود را در حالی سپری کرد که استقبال از بقاع متبرکه مجری طرح آرامش بهاری در استان رضایت بخش است.

 

وی با بیان این که از ابتدای اجرای این طرح تا به امروز بیش از 7 هزار نفر از 20 بقعه متبرکه استان دیدن کرده اند، ابراز داشت: در قالب اجرای طرح آرامش بهاری، بیش از یک هزار نفر در بقاع متبرکه استان اسکان داده شده اند که این آمار نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

 

حجت الاسلام گرجی با اشاره به استقبال چشمگیر کودکان و نوجوانان از خیمه های معرفت طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه مجری این طرح در استان، گفت: در قالب این طرح از سوی مبلغان دینی آموزش دیده برنامه های مفرح و جذابی برای نسل جوان و نوجوان در بقاع متبرکه برگزار می شود.

 

وی استقبال زائران از امازادگان سیدمحمد(ع) بارده، سیدبهاءالدین محمد(ع) شیخ شبان، حلیمه و حکیمه خاتون شهرکرد، سیدمیراحمد(ع) باباحیدر و امامزاده سید علی اکبر(ع) نافچ را کم نظیر دانست و تصریح کرد: در همه این بقاع متبرکه خیمه های معرفت برپا شده است که در قالب این خیمه ها برنامه های دینی و معرفتی و مشاوره برگزار می شود.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که 50 مبلغ دینی در قالب طرح آرامش بهاری به بقاع متبرکه شاخص استان اعزام شده اند، افزود: 35 نفر از این مبلغان از قم و 15 نفر هم از مبلغان بومی به بقاع متبرکه استان اعزام شده اند.

 

این مقام مسؤول، اقدامات انجام گرفته از سوی کارکنان اوقاف و خادمان بقاع متبرکه را در اجرای شایسته طرح آرامش بهاری در این استان نوعی حرکت جهادی دانست و اظهار داشت: بسیاری از مسؤولان اوقاف و امور خیریه این استان‌ با وجود فرا رسیدن تعطیلات نوروزی همچنان در ادارات حضور دارند تا طرح آرامش بهاری به بهترین نحو اجرا شود، حتی برخی از کارکنان چند روزی است که به دلیل وجود کارهای متعدد در طرح آرامش بهاری، موفق به دیدار خانواده‌های خود نشده‌اند و این نشان از خدمت متعهدانه آن ها دارد.

 

وی با اشاره به ضرورت نظارت بر نحوه و روند اجرای مطلوب این طرح، تأکید کرد: مردم عزیز استان چهارمحال و بختیاری می توانند با انعکاس مسائل و مشکلات موجود در محل اجرای طرح در برطرف کردن آن ها ما را یاری کنند.

 

حجت الاسلام گرجی این استان را از لحاظ قابلیت‌های بالقوه برای توسعه گردشگری مذهبی یکی از مستعد‌ترین و مناسب‌ترین استان‌های کشور عنوان کرد و افزود: نعمت اماکن زیارتی متبرکه، امامزادگان و بنای دینی و اسلامی از شمار ارزشمند جاذبه‌های گردشگری مذهبی در این استان است.

 

وی با بیان این که زمینه توسعه و گسترش توریسم مذهبی در استان باید فراهم شود، گفت: چهارمحال و بختیاری با توجه به این که نخستین حکومت شیعی در آن پایه گذاری شده است از پتانسیل بالایی برای توسعه گردشگری مذهبی را دارد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، گردشگری مذهبی را بهترین و اثرگذار ترین راه حل برای گفتمان فرهنگی و دینی دانست و خاطرنشان کرد: این استان دارای بقاع و اماکن زیارتی فراوانی در سطح کشور بوده و از این حیث می تواند زمینه جذب و جلب گردشگران مذهبی را در ایام نوروزی به استان فراهم آورد./9457/302/ب2

ارسال نظرات