۰۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۳۲۲۶۴۳
مسؤول حوزه علمیه ساری:

تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی نیازمند اقدام عملی از سوی دولت است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری با تأکید براین که در سال جدید ما نیازمند اقدام عملی دولت در سطوح مختلف در جهت تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی هستیم، خاطرنشان کرد: تنها با حرف و بخشنامه نمی توان به اجرای دقیق این موضوع دلخوش کرد.
مسؤول حوزه علميه ساري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری امروز در دیدار جمعی از طلاب و روحانیان مرکز استان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، بر ضرورت تغییر نگاه دولت در اجرای این سیاست ها تأکید کرد و گفت: این نامگذاری نشان دهنده عدم رضایت مقام معظم رهبری از اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی دولت در این مدت است.

 

وی با اشاره به این که واردات بی رویه و ترویج مصرف گرایی در کشور با سیاست های اقتصاد مقاومتی در تضاد است، افزود: دولت باید به جای نگاه به بیرون در جهت تحقق عملی سیاست های اقتصاد مقاومتی گام بردارد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که عده ای در داخل با اجرای دقیق سیاست های اقتصاد مقاومتی مخالفت می کنند، خاطرنشان کرد: این جریان ها اجرای عملی سیاست های اقتصاد مقاومتی را به ضرر منافع حزبی و گروهی خود می دانند.

 

حجت الاسلام صالحی رسالت طلاب و روحانیان در رفع دغدغه های مقام معظم رهبری در سال جدید را حائز اهمیت دانست و افزود: روحانیت باید در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده در جهت ترویج و تبیین این سیاست ها در جامعه گام بردارد.

 

مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری با بیان این که  روحانیت همواره مرجع فکری جامعه اسلامی بوده است، تصریح کرد: رسالت حوزه و روحانیت در سال جدید سنگین تر از هر زمان دیگری باید و باید با  ترویج مصرف کالاهای داخلی در جهت تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در سال جدید حرکت کنند.

 

وی با اشاره به این که در سال های اخیر متأسفانه آن طور که شایسته بود موضوع اقتصاد مقاومتی از سوی مسؤولان کشور مورد توجه قرار نگرفت و تنها در حد شعار باقی ماند، گفت: نمی توان با برگزاری یک سخنرانی و همایش این مسأله مهم و حائز اهمیت را عملیاتی کرد.

 

حجت الاسلام صالحی با تأکید براین که در سال جدید ما نیازمند اقدام عملی دولت در سطوح مختلف در جهت تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی هستیم، خاطرنشان کرد: تنها با حرف و بخشنامه نمی توان به اجرای دقیق این موضوع دلخوش کرد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، تحقق عملی اقتصاد مقاومتی را نیازمند همدلی و وحدت در همه سطوح کشور دانست و گفت: ملت بزرگ ایران در 37 سال گذشته همواره ثابت کرده اند که همگام و همراه نظام و مسؤولان هستند.

 

وی با بیان این که اروپا و آمریکا همواره ثابت کردند که به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند، افزود: در جریان مذاکرات اخیر نیز علیرغم توافق صورت گرفته میان چند کشور، اما همچنان شاهد بد عهدی آمریکایی ها در اجرای دقیق مفاد تعهدنامه هستیم.

 

حجت الاسلام صالحی با اشاره به این که تجربه ثابت کرد که تنها باید بر روی توان داخلی کشورمان تکیه کنیم، خاطرنشان کرد: پیشرفت های خیره کننده کشور در عرصه های مختلف نیز ثمره ایستادگی و مقاومت ملت ایران با بهره گیری از ظرفیت های داخلی است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که غربی ها هیچ گاه دلسوز ملت ایران نبوده و نخواهند بود، گفت: آنها در دهه های اخیر همواره در پی منافع استعماری و استکباری خود در خاورمیانه و به ویژه کشورمان بوده اند.

 

وی رمز ماندگاری و اقتدار امروز ملت ایران را تکیه بر توان داخلی دانست و با بیان این که مردم کشورمان هیچ اعتمادی به دولت های غربی به ویژه آمریکایی ها نداشته و ندارند، تصریح کرد: تاریخ آمریکا علیه ملت ایران همواره با نیرنگ، دروغ و توطئه افکنی همراه بوده است.

 

مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی(ره) با بیان این که دولتمردان ما نباید به حمایت های دولت غربی دل ببندند، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز بسیاری از ظرفیت های بالقوه کشورمان به دلیل بی توجهی و بی تدبیری مسؤولان مغفول مانده است.

 

حجت الاسلام صالحی با تأکید براین که اقتصاد مقاومتی به این معنا نیست که ما ارتباط های بین المللی خودمان را قطع کنیم، ادامه داد: اما نباید تنها مصرف کننده کالاهای خارجی باشیم بلکه باید تلاش شود تا فرهنگ استفاده از کالاهای ایرانی در میان عموم جامعه نهادینه شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که غربی ها هیچ گاه علاقه ای به پیشرفت و خودکفایی ملت ایران ندارند، گفت: آنها در سال های اخیر از هر ابزاری برای تضعیف و ضربه زدن به ملت ایران استفاده کردند، اما جوانان ایران اسلامی با تکیه بر توان داخلی توانستند تحریم ها را خنثی کنند.

 

وی با بیان این که وابستگی به غرب مانع پیشرفت و توسعه کشور در بخش های مختلف می شود، افزود: تحریم های غرب در سال های بستری را برای خودکفایی و پیشرفت کشورمان در حوزه های مختلف فراهم کرد.

 

مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی(ره) با اشاره به این که ملت ایران در سایه همان تحریم ها به فناروی صلح آمیز هسته ای دست یافت، ادامه داد: غرب به ویژه آمریکایی ها هیچ گاه فکر نمی کردند دانشمندان جوان ایرانی بتوانند علیرغم آن همه تحریم های فلج کننده بتوانند به این چنین پیشرفت های خیره کننده ای دست یابند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که امروز دیگر زمان سخنرانی و شعار نیست و باید در عمل ثابت شود، گفت: مخاطی اصلی نامگذاری امسال دولتمردان هستند که باید با یک برنامه دقیق و هدفمند و پرهیز از هر گونه شعارگرایی در جهت تحقق عملی اقتصاد مقاومتی در بخش های مختلف گام بردارند./950/202/ب2

ارسال نظرات